افتتاح و کلنگ زنی بیش از ۱۰۰۰ کلاس درس در استان کرمان

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در دوسال اخیر ۲۷۵ مدرسه در قالب هزار و ۱۳۶ کلاس درس در استان کرمان کلنگ زنی یا به بهره برداری رسیده است.

افتتاح و کلنگ زنی بیش از ۱۰۰۰ کلاس درس در استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان امروز در نشست شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش که با حضور مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت: در دو سال اخیر ۲۹۰ پروژه آموزشی از ۳۶۰ پروژه نیمه تمام با حمایت خیرین به بهره برداری رسیده است.

او از راه اندازی باشگاه پیشکسوتان در شهرستان‌های کرمان و سیرجان خبر داد و اظهار داشت: در راستای تکریم معلمان مراکز آموزشی و رفاهی فرهنگیان در اکثر شهرستان‌ها و مناطق استان از محل در آمد‌های اختصاصی اداره کل آموزش و پرورش استان بروز رسانی و تجهیز شده است.

اسکندری نسب تصریح کرد: روند ساخت ساختمان جدید اداره کل آموزش و پرورش استان نیز بعد از ۲۴ سال وقفه با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال در دوسال اخیر فعال شده و تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان به اجرای طرح کشوری آجر به آجر در استان نیز اشاره کرد و گفت: طرح آجر به آجر با ساخت مدرسه خیر ساز توسط ۹۵ نفر در شهرستان نوق، کلنگ زنی مدرسه خیر ساز در مناطق روستایی نرماشیر و ساخت دو مدرسه خیر ساز در شهرستان جیرفت با مشارکت فرهنگیان و پزشکان جیرفتی از مهر ماه ۹۸ آغاز شده است.

او عنوان کرد: ۲۵۰ میلیارد تومان برای استان کرمان در طرح کشوری آجر به آجر برای سال ۹۹ هدف گذاری شده که تاکنون ۱۵۰ میلیون تومان آن محقق شده است.

او از انعقاد تفاهم نامه ساخت ۱۲۰ مدرسه در قالب ۷۲۰ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان با بنگاه‌های اقتصادی استان و موسسه مهر گیتی خبر داد.

اسکندری نسب گفت: تفاهم نامه ساخت دو مجتمع خیر ساز ۳۰ کلاسه با سالن ورزشی در شهرستان‌های بافت و رفسنجان با خیرین امضا شده و عملیات ساخت این مدارس بزودی آغاز می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، افزود: ۳۷ هزار و ۱۸۰ فرهنگی و ۴۳۸ هزار و ۶۴۵ دانش آموز استان تاکنون عضو شبکه شاد هستند که ایجاد زمینه لازم برای عضویت ۱۰۰ درصدی فرهنگیان استان در این شبکه در دستور کار است.

او گفت: یکهزار و ۸۱۳ مدرسه روستایی در استان فاقد اینترنت بوده که تاکنون از این تعداد ۴۸۰ مدرسه به اینترنت متصل شده و مابقی این مدارس تا ابتدای مهر ماه به اینترنت متصل خواهند شد.

او از راه اندازی بسیج همگانی برای خرید تلفن هوشمند همراه برای دانش آموزان بی بضاعت استان خبر داد و افزود: تا ابتدای سال تحصیلی آینده ۳ هزار گوشی تلفن همراه ویژه دانش آموزان بی بضاعت استان با همکاری خیرین تهیه خواهد شد.

اسکندری نسب از پیگیری ساخت ۶ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن، ویژه فرهنگیان فاقد مسکن خبر داد.

اسکندری نسب با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع در زمان ثبت نام فرزندشان مورد تاکید آموزش و پرورش استان است، عنوان کرد: از ظرفیت شبکه شاد در جانمایی مدارس و ارسال اطلاعات دانش آموزان استفاده می‌شود.

او گفت: برای حفظ عزت و کرامت خانواده‌ها ستاد نظارت بر روند ثبت نام دانش آموزان فعال شده و تاکنون هفت گروه نظارتی به مدارس استان اعزام شده اند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار