دستگیری کلاهبردار میلیاردی به شیوه فالگیری/کشف ۱۳ تن گوشت فاسد

مهم‌ترین حوادث امروز ۷ تیرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۷ تیرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف کامیون حامل ۱۰ میلیارد کالای قاچاق

فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف یک کامیون حامل انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در شهرستان "کوار" خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان "کوار" حین کنترل محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو تعداد یک هزار و ۳۵۳ قطعه لوازم یدکی، ۲۴۸ قلم لوازم آرایشی و ۴۸۰ دستگاه وای فای خارجی کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه در این خصوص راننده دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، عنوان داشت: مبارزه با قاچاقچیان کالا در دستور کار ماموران انتظامی استان است و با عوامل قاچاق به شدت و برابر قانون برخورد خواهد شد.

۴۲۲ حلقه لاستیک احتکار در انبار کشف شد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس گفت: مأموران این پلیس، انبار لاستیک احتکار شده به ارزش ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال را در شیراز کشف کردند.

سرهنگ ابراهیم یگانه بیان کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی از اخباری مبنی بر نگهداری و احتکار لاستیک در یک انبار واقع در یکی از محله‌های شیراز مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او تصریح کرد: بلافاصله با کسب مجوز قضائی و با حضور نمایندگان تعزیرات حکومتی، طی یک عملیات از انبار مورد نظر بازدید به عمل آمد و ۴۲۲ حلقه لاستیک که فاقد مدارک ورودی و خروجی و احتکار شده بود کشف و توقیف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با بیان اینکه ارزش این محموله احتکار برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف ۱۳ تن گوشت فاسد در فارس

جانشین انتظامی استان فارس از کشف ۱۳ تن گوشت فاسد در انبار یکی از شرکت‌های فرآورده‌های گوشتی در جاده شیراز-مرودشت خبر داد.

سرهنگ یوسف ملک‌زاده گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی استان با اقدامات فنی و تخصصی از وجود مقدار زیادی گوشت فاسد در انبار یکی از شرکت‌های فرآورده‌های گوشتی مطلع شدند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی به همراه نماینده اداره بهداشت به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند میزان ۱۳ تن گوشت مرغ و گاو، چربی حیوانی و اسکلت فاسد که در شرایط بسیار نامناسب و بر خلاف موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی نگهداری می‌شدند را کشف و ضبط کنند.

سرهنگ ملک‌زاده با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: برابر دستور مقام قضائی انبار مذکور پلمپ شد.

کشف ۱۵ تن خرمای بدون مجوز بهداشتی در بوانات

فرمانده انتظامی بوانات گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از یک کامیون، میزان ۱۵ تن خرمای فاقد مجوز بهداشتی کشف کردند.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای طرح برخورد با کالای قاچاق، حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک کامیون حامل بار مشکوک و آن را توقیف کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو، میزان ۱۵ تن خرمای فاقد مجوز بهداشتی را کشف و راننده را نیز دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه برایر نظر کارشناسان، ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در فارس

فرمانده یگان تکاوری استان فارس از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.
سرگرد محمدصالح امینی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولیدات داخلی، ماموران انتظامی این یگان با انجام گشت‌های محسوس و نامحسوس در محور "فیروزآباد-کوار"، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۱۸ دستگاه رایانه و یک دستگاه کولر گازی خارجی قاچاق که فاقد مدارک قانونی و گمرکی بود را کشف و در این خصوص راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده یگان تکاوری استان با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآرود شده است، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

دستگیری سارق قطعات خودرو با ۲۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی فیروزآباد از شناسایی و دستگیری سارق قطعات خودرو و کشف ۲۰ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات خودرو در سطح شهرستان فیروزآباد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی فیروزآباد ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با انجام کار‌های فنی و اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی، موفق به شناسایی یک سارق شدند و پس از هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی آن را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

او با اشاره به اینکه در بازجویی‌های به عمل آمده از متهم، ۲۰ فقره سرقت قطعات و لوازم خودرو کشف شد، به مالکان وسایل نقلیه توصیه کرد: اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال، قفل فرمان و سوئیچ مخفی و سایر لوازم تاخیری و بازدارنده مجهز و از قرار دادن خودرو در کوچه‌ها و معابر پرت و تاریک خودداری کنند.

دستگیری کلاهبردار میلیاردی به شیوه فالگیری و رمالی در شیراز

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فالگیر و رمال فضای مجازی در شیراز خبر داد و گفت: متهم با سوء استفاده از احساسات شاکی، مبلغ یک میلیارد ریال از طعمه خود کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ حشمت سلیمانی گفت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر کلاهبرداری یک رمال و فالگیر از وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی، پیگیری پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: شاکی در بازجویی اولیه عنوان داشت در زندگی شخصی‌ام دچار مشکل و ناراحتی زیادی بودم و به همین خاطر دنبال راهی برای از بین بردن اتفاقات شوم زندگی‌ام شدم تا اینکه در یکی از شبکه‌های اجتماعی به یک صفحه دعانویسی و فالگیری برخورد کردم.

او ادامه داد: شاکی در ادامه اظهاراتش اذعان داشت در این خصوص ارتباط من با مدیر صفحه فالگیری آغاز و در محیط گفتگو (Direct)، مشکلات عدیده زندگی شخصی خود را برای وی بازگو کردم که در طول ۲ ماه و طی چند مرحله اقدام به واریز مبلغ یک میلیارد ریال به حساب آن کردم و بعد از گذشت چند وقت دیگر جواب پیام هایم را نمی‌داد و به مرور زمان متوجه شدم که وی با این ترفند از من کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ سلیمانی بیان داشت: موضوع در رصد کاراگاهان پلیس قرار گرفت و ماموران در تحقیقات و تجسس‌های خود توانستند متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی، آن را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

او گفت: متهم در بازجویی اولیه ضمن اقرار به کلاهبرداری یک میلیارد ریالی از شاکی، انگیزه خود را کسب درآمد از افراد دارای مشکل خانوادگی اعلام کرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه رمالی، دعانویسی و فالگیری یک نوع اقدام متقلبانه برای تحصیل مال است، گفت: بی‌گمان برخی از مردم برای رفع مشکلات خود به جای مراجعه به متخصصان، به رمال‌ها رجوع می‌کنند که این امر پیامد‌های ناگواری را به دنبال دارد و افراد کلاهبردار در فضای مجازی با متوسل شدن به ابزار‌های خرافی و سوء استفاده از اعتقادات شهروندان، به دنبال اخاذی و کسب منافع مالی هستند که می‌طلبد شهروندان هیچگاه برای رفع مشکلات خود نباید به اینگونه موارد در فضای مجازی اعتماد کنند.

این مقام مسئول به همشهریان توصیه کرد: در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) یا با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ اعلام کنند.

کشف ۱۰۳ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب گفت: در بازرسی از ۲ دستگاه سواری، میزان ۱۰۳ کیلو تریاک کشف و ۲ نفر قاچاقچی نیز دستگیر شدند.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان داراب در حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی، در یک ایست و بازرسی مقطعی به ۲ دستگاه سواری ساینا و پراید مظنون و دستور ایست را صادر کردند.

او ادامه داد: رانندگان به محض مشاهده مأموران اقدام به فرار کردند و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز هر ۲ خودرو با ترفند‌های خاص پلیسی توقیف شد.

سرهنگ نوشاد با بیان اینکه در بازرسی از این خودروها، میزان ۱۰۳ کیلو تریاک کشف شد، عنوان داشت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

تخطی از سرعت مطمئنه حادثه آفرید

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس گفت: بر اثر واژگونی سواری پژو پارس در محور "کنارتخته-برازجان"، ۲ نفر کشته و یک نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی گفت: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور "کنارتخته-برازجان"، به مأموران اعلام شد.

او ادامه داد: بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری پژو پارس با ۳ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن ۲ نفر از سرنشینان فوت و نفر دیگر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

رئیس پلیس راه شمالی استان بیان کرد: کارشناسان تخطی از سرعت مطمئنه راننده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کردند.

کشف بیش از ۲۰ کیلو تریاک در باک بنزین

فرمانده انتظامی نی‌ریز از توقیف پژو ۲۰۶ و کشف ۲۰ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در بازرسی از باک بنزین آن خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: ماموران ایستگاه بازرسی "قطرویه" شهرستان نی ریز در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل محور‌های مواصلاتی، به یک پژو ۲۰۶ مظنون و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، مقدار ۲۰ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در باک بنزین جاسازی شده بود کشف شد، عنوان داشت: در این رابطه یک قاچاقچی دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

تصادف زنجیره‌ای در اقلید، ۳ زخمی بر جای گذاشت

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس گفت: بر اثر برخورد ۴ دستگاه خودرو در ابتدای تونل در شهرستان "اقلید"، ۳ نفر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی گفت: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف زنجیره‌ای در ابتدای تونل در شهرستان "اقلید"، بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد ۲ دستگاه پیکان با ۲ سرنشین با ۲ دستگاه پراید و پژو ۴۰۵ با ۲ سرنشین با یکدیگر برخورد کرده‌اند.

سرهنگ دهقانی با اشاره به اینکه در این حادثه ۳ نفر از رانندگان خودرو‌ها مجروح و راهی بیمارستان شده‌اند، گفت: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه را نداشتن توجه به جلو از جانب راننده سواری پیکان اعلام کردند.

اجرای طرح پاکسازی پارک‌های شهر مرودشت توسط پلیس

فرمانده انتظامی مرودشت از اجرای طرح پاکسازی پارک‌ها و بوستان‌ها از وجود موتورسوران متخلف خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: این طرح با هدف افزایش احساس امنیت در بین مردم و پاکسازی پارک‌های سطح شهر از لوث وجود موتورسوارن متخلف بود که برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کردند.

او افزود: در این طرح که با همکاری یگان‌های انتظامی پلیس مرودشت در شامگاه پنجم تیرماه اجرا شد، تعداد ۱۱ دستگاه موتورسیکلت و ۳ دستگاه خودرو توقیف و ۱۲ نفر از خرده فروشان مواد مخدر هم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

حادثه منجربه فوت در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از حادثه منجر به فوت نوجوان ۱۴ ساله در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی اظهار داشت: در پی اعلام مرکز پیام ۱۱۰ مبنی بر حادثه منجر به فوت یک نفر در یکی از روستا‌های این شهرستان، بلافاصله واحد گشت انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی اقلید افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد در مزرعه کشاورزی، یک دستگاه سم‌پاش از طریق گاردان به تراکتور حین کار کردن متصل بوده است که نوجوانی ۱۴ ساله برای کنجکاوی نزدیک آن شده و ناگهان سر وی با گاردان برخورد و بر اثر خونریزی مغزی در محل فوت می‌کند.

این مقام انتظامی افزود: پس از تشکیل پرونده قضائی، پیکر متوفی توسط عوامل اورژانس به پزشک قانونی منتقل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار