مهم‌ترین حوادث امروز ۵ تیرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز پنج شنبه ۵ تیرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف و بازگرداندن پرنده شکاری کمیاب به دامان طبیعت

فرمانده انتظامی فسا از کشف یک بهله پرنده شکاری کمیاب به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال و بازگرداندن آن به طبیعت خبر داد.

سرهنگ فرج رستمی فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: ماموران انتظامی پاسگاه امامزاده اسماعیل (ع) شهرستان فسا هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی، به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و دستور توقف آن را دادند.

این مقام انتظامی با اشاره به رها کردن بسته‌ای مشکوک از سوی راکب موتورسیکلت و فرار او با سوء استفاده از تاریکی شب، افزود: در بررسی بسته مشکوک، یک بهله پرنده شکاری از نوع سارگپه کشف شد.

سرهنگ رستمی از پیگیری پلیس برای شناسایی راکب موتورسیکلت اشاره کرد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی آن پرنده را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

با دستور مقام قضائی پرنده کشف شده برای رهاسازی در دامان طبیعت، تحویل اداره محیط زیست شد.

درگیری مسلحانه قاچاقچیان با پلیس/کشف بیش از ۱۳۰ کیلوگرم مواد مخدر

فرمانده انتظامی فارس از درگیری قاچاقچیان مسلح با پلیس و کشف بیش از ۱۳۰ کیلوگرم مواد مخدر خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس با اشاره به درگیری قاچاقچیان مسلح با پلیس بیان کرد: بامداد امروز ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان نی‌ریز در هگام گشت زنی در محور‌های فرعی منتهی به این شهرستان، به یک سواری ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او اضافه کرد: قاچاقچیان بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده، با افزایش سرعت اقدام به فرار و در تعقیب و گریز طولانی در محور‌های خاکی اقدام به تیراندازی به سمت ماموران کردند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در اقدام ضربتی متقابل پلیس، قاچاقچیان عرصه را بر خود تنگ دیده و با توجه به تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه، خودرو را رها و متواری شدند.

سردار رهام‌بخش حبیبی تصریح کرد: در بازرسی از آن سواری میزان ۳۰ کیلو و ۶۰۰ گرم هروئین، ۸۷ کیلو و۵۰۰ گرم مرفین، ۲۰ کیلو و ۱۰۰ گرم شیشه و یک خشاب خالی اسلحه جنگی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه در این ماموریت در مجموع ۱۳۸ کیلو و ۲۰۰ گرم انواع مواد مخدر کشف شده است، گفت: تلاش برای دستگیری قاچاقچیان متواری ادامه دارد.

دستگیری ۱۰۲ خرده فروش مواد مخدر در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری ۱۰۲ خرده فروش مواد مخدر در اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در شهرستان مرودشت خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی مرودشت با اشاره به دستگیری خرده فروشان مواد مخدر، در این باره اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری سایر رده‌های انتظامی شهرستان تعدادی از منازل و پاتوق‌های خرده فروشان را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی، نسبت به بازرسی از این مناطق اقدام کردند.

او با بیان اینکه در این طرح‌ها ماموران موفق شدند در این بازرسی‌ها ۱۶ کیلو انواع مواد مخدر به همراه ۲۵۰ عدد قرص و ۱۰ حقه وافور کشف کنند، گفت: در این زمینه ۱۰۲ خرده فروش مواد مخدر نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

رئیس پلیس مرودشت تصریح کرد: در این طرح تعداد ۶ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متعلق به خرده فروشان که به وسیله آن اقدام به تهیه و توزیع مواد می‌کردند نیز توقیف و به پارکینگ انتقال داده شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه برخورد انتظامی این شهرستان با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت مستمر و قاطعانه خواهد بود، از شهروندان درخواست کرد هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص فعالیت‌های مجرمانه را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار ماموران پلیس قرار دهند.

کلاهبردار ۱۶ میلیاردی در دام پلیس ارسنجان

جانشین فرمانده انتظامی فارس از دستگیری فردی که با استفاده از چک بلامحل، ۱۶ میلیارد ریال در شهرستان ارسنجان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: در پی دریافت گزارش قضائی مبنی بر کلاهبرداری میلیاردی بوسیله فردی به هویت معلوم، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان ارسنجان قرار گرفت.

او تصریح کرد: ماموران کلانتری مرکز شهرستان ارسنجان با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، موفق شدند متهم را در یکی از محلات شناسایی و او را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

سرهنگ ملک‌زاده اضافه کرد: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به بزه انتسابی اقرار و بیان کرد با ارائه چک بلامحل و خرید احشام، اقدام به کلاهبرداری ۱۶ میلیارد ریال از یک شهروند کرده است.

جانشین فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه این کلاهبردار حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، به شهروندان توصیه کرد: در زمان خرید و فروش اقلام و انجام معاملات، از پذیرش چک و اوراق مالی بدون اصالت و همچنین اعتماد بی جا به افراد ناشناس خودداری و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، مراتب را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف ۳۰ کامپیوتر صنعتی قاچاق در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از کشف ۳۰ کامپیوتر صنعتی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت فرمانده انتظامی پاسارگاد با اشاره به کشف کامپیوتر صنعتی قاچاق در پاسارگاد، دراین باره اظهار کرد: به منظور طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس آگاهی شهرستان پاسارگاد هنگام کنترل خودرو‌های عبوری، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از این اتوبوس، تعداد ۳۰ کامپیوتر صنعتی قاچاق و بدون هرگونه مدارک گمرکی کشف و راننده را نیز دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالا‌های کشف شده را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده اند، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

انهدام اعضای باند سارقان با ۲۱ فقره سرقت در گراش

فرمانده انتظامی گراش گفت: اعضای باند ۴ نفره سارقان دستگیر و در تحقیقات به ۲۱ فقره انواع سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ محمدجواد اسلامی مهر فرمانده انتظامی گراش با اشاره به انهدام اعضای باند سارقان در گراش، در این باره اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی، ساختمان‌های نیمه کاره و موتورسیکلت در سطح شهرستان، دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: مأموران با انجام اقدامات پلیسی و گشت زنی هدفمند و نامحسوس، ۴ نفر را در این خصوص شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه آن‌ها را دستگیر کردند.

سرهنگ محمدجواد اسلامی مهر با بیان اینکه در این رابطه یک خریدار اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شد، افزود: متهمان در تحقیقات تکمیلی تاکنون به ۲۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی، ساختمان‌های نیمه کاره و موتورسیکلت اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان گراش اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف فلزیاب غیرمجاز به همت پلیس قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز با تلاش ماموران انتظامی در شهرستان قیروکارزین خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد فرمانده انتظامی قیروکارزین با اشاره به کشف یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز در قیروکارزین، گفت: ماموران انتظامی شهرستان قیروکارزین با ایجاد تور ایست و بازرسی در محور قیروکارزین - خنج، به یک سواری ۴۰۵ مشکوک شده و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز با تجهیزات کامل کشف شد، اضافه کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال کشف شده، ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: برخورد قاطع با قاچاقچیان در دستور کار انتظامی این فرماندهی است و از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت اطلاع از فعالیت‌های افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.