آیت الله علم الهدی:

هفتم تیر ماهیت نفاق را برای ملت ایران روشن کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: هفتم تیرماه و ترور شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران او ماهیت نفاق را برای ملت ایران روشن کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در مراسم گرامیداشت یاد شهدای هفتم تیرماه در حرم مطهر رضوی گفت: روز هفتم تیرماه برای ملت ایران حکم روز هدایت را دارد و امام راحل درباره این روز فرمودند که "هفتم تیرماه زنده است و شهید بهشتی هم زنده است".

او افزود: به فرموده قرآن کریم، شهدا همیشه زنده هستند، زیرا چون در راه حق کشته شده‌اند، رابطه آن‌ها با دنیا قطع نمی‌شود و نظاره‌گر تاثیر آثارشان در تداوم دین هستند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: هفتم تیرماه از آن جهت برای همیشه زنده است که ماهیت نفاق در این روز بر همگان روشن شد، هر وقت نفاق در جامعه پیدا شود، رشته انقلاب اجتماعی و دین‌مداری اجتماعی را از هم می‌گسلد و قساوت نفاق در شهادت شهید بهشتی افشا شد.

آیت الله علم الهدی همچنین با گرامیداشت دهه کرامت، بیان کرد: ماه ذی‌القعده جدا از آنکه با سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع) و سالروز میلاد حضرت معصومه (س) همراه است، از عظمت بالاتری در نزد جهانیان برخوردار می‌باشد.

او تصریح کرد: سابقه دهه کرامت به قبل از اسلام باز می‌گردد، زیرا ذی‌القعده همان ماهی است که حضرت موسی به کوه تور و به میقات خدا دعوت شد، خداوند متعال ۳۰ شب ماه ذی‌القعده و ۱۰ شب اول ماه ذی‌الحجه را به عنوان میقات آن حضرت مشخص کرد تا برنامه تدوینی آسمانی شریعت را به او نازل کند.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: برکت این ماه از زمان حضرت موسی تاکنون مانده است و برکت دیگر این ماه روشنایی چشم مسلمانان به مظهر وجود حضرت امام رضا (ع) است.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: ماه ذی القعده در دنیای اسلام متعلق به حضرت امام رضا (ع) است، زیرا روز اول ذی القعده تولد خواهر ایشان، روز ۱۱ ذی القعده تولد خود حضرت، ۲۲ ذی القعده روز زیارتی آن حضرت، ۲۵ ذی القعده روز دحوالارض و تاکید بر زیارت مخصوص حضرت امام رضا (ع) و آخرین روز ذیالقعده نیز سالروز شهادت حضرت امام جواد (ع) پسر حضرت امام رضا (ع) است.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.