آمریکا: زیردریایی‌های روسیه می‌توانند پایتخت‌های اروپایی را هدف قرار دهند

فرمانده نظامی نیروی دریای آمریکا در اروپا و آفریقا، با اذعان به توانایی زیردریایی‌های روسیه، درباره استقرار آن‌ها در شرق مدیترانه هشدار داد.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یو اس نیوز، در حالی که ناوهای هواپیمابر و ناوچه‌های جنگی ایالات متحده در مناطق مختلف جهان حضور دارند، یکی از فرماندهان نیروی دریایی آمریکا نسبت به استقرار زیردریایی‌های روسیه در شرق مدیترانه ابراز نگرانی کرد.

این فرمانده آمریکایی در مصاحبه‌ای در خصوص حضور زیردریایی‌های روسیه در مدیترانه گفت مسکو با استقرار زیردریایی‌های خود، این منطقه را به یکی از نظامی‌ترین مناطق دنیا تبدیل کرده است.

فوگو با اذعان به توانمندی نظامی روسیه افزود زیردریایی‌های روسی قادر به حرکت در مناطق مختلف اروپا هستند. این مقام آمریکایی مدعی شد زیردریایی‌های روسیه به راحتی می‌توانند با موشک هر پایتختی را در اروپا و آفریقا هدف قرار دهند.

فرمانده نظامی نیروی دریای آمریکا در اروپا و آفریقا، افزود زیردریایی‌های پیشرفته روسی مجهز به موشک‌های کالیبره هستند.

مسکو مدت‌ها است با آمریکا و ناتو بر سر حضور نظامی آن‌ها در مرز‌های خود دچار تنش است. با وجود هشدار‌های روسیه، آمریکا و متحدانش همچنان به عملیات تجسسی در نزدیکی مرز‌های این کشور ادامه می‌دهند.

در چند ماه گذشته یک هواپیمایی جاسوسی آمریکا بار‌ها در نزدیکی مرز‌های روسیه و در نزدیکی دریای سیاه، منطقه کالینینگراد و پایگاه‌های نظامی این کشور در سوریه مشاهده شد. همچنین خبرگزاری اسپوتنیک اخیرا به نقل از پایگاه «پلین رادار» گزارش داد هواپیمای «آر سی-۱۳۵ وی ریوت جوینت»، هواپیمای شناسایی و استراتژیک آمریکا در چند ماه گذشته در حال پرواز سه ساعته در نزدیکی مرز‌های غربی روسیه در منطقه بالتیک مشاهده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۹:۳۰ ۰۸ تير ۱۳۹۹
تا امروز ایران هراسی شعارتان بود و تبلیغات میکردید....... حالا اروپا هراسی را شعار خود کرده اید تا فرصتی داشته باشید تا از منجلاب ترامپ خود را بیرون بکشید و شورشیان را قابل کنترل کنید؟........از سوئی به این می اندیشید که اروپا و چین و روسیه تشکیل اتحاد اقتصادی و مالی و تجاری بدهند................
آخرین اخبار