امتناع ائتلاف آمریکایی از پذیرش مسئولیت حمله به مقر حزب‌الله عراق

سخنگوی ائتلاف آمریکایی مدعی شد نیرو‌های این ائتلاف در حمله به مقر کتائب حزب‌الله در بغداد دست نداشته‌اند و این تصمیم صرفا از سوی دولت عراق گرفته شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، مایلز کاگینز، سخنگوی ائتلاف آمریکایی حاضر در عراق، اذعان سفیر آمریکا در کویت مبنی بر مشارکت نیرو‌های این کشور در حمله به مقر کتائب حزب الله در جنوب بغداد را تکذیب کرد.

وی مدعی شد سخن گفتن در خصوص حضور نیرو‌های آمریکایی در کنار نیرو‌های یگان مبارزه با تروریسم عراق در یورش به مقر کتائب حزب‌الله، شایعه و پایگاهی که این خبر را منتشر کرده جعلی بوده است.

کاگینز همچنین ادعا کرد: این صرفا دولت عراق است که تصمیم می‌گیرد و نیرو‌های آمریکایی یا دیگر نیرو‌های ائتلاف دخالتی در این امر نداشتند.

خبرگزاری کویت دیروز (شنبه) به نقل از الینا رومانوسکی، سفیر آمریکا در کویت و در واکنش به تحولات اخیر در عراق اذعان کرد که نیرو‌های آمریکایی در حمله به پایگاه نیرو‌های الحشدالشعبی در بغداد مشارکت داشته و این کار به درخواست دولت عراق و سازمان مبارزه با تروریسم بوده است.

در حالی که سفارت آمریکا تلاش می‌کند تا اینگونه القا کند که در حمله به مقر الحشدالشعبی نظامیان تروریست آمریکایی حضور نداشته است، اما در موارد مختلف اظهاراتی توسط خود آمریکایی‌ها بیان می‌شود که به صورت مستند مشارکت نظامیان آمریکایی در حمله به بسیج مردمی عراق را غیرقابل انکار می‌کند.

شبکه الحرة عراق که ارگان سازمان جاسوسی آمریکا در لجن پراکنی و فتنه انگیزی میان مردم این کشور به شمار می‌رود، در گفت و گویی با یکی از کارشناسان آمریکایی از او در مورد این حمله می‌پرسد که این کارشناس در اندیشکده هادسون در کارولینای شمالی به صراحت حضور و مشارکت نظامیان تروریست آمریکایی در حمله به مقر الحشد الشعبی و ربایش تعدادی از اعضای گردان‌های حزب الله عراق را تایید می‌کند.

نمایندگان پارلمان عراق معتقدند آمریکا این عملیات را به نیرو‌های عراقی دیکته کرده است و به دنبال ایجاد بهانه‌ای برای ماندن در این کشور است و پیش از این نیز بار‌ها نیرو‌های الحشدالشعبی را هدف قرار داده بود و هم اکنون از هر فرصتی برای تفرقه افکنی میان نیرو‌های عراقی سوء استفاده می‌کند.

نیرو‌های آمریکایی و نیرو‌های مبارزه با تروریسم عراق پنجشنبه هفته گذشته به یکی از تیپ‌های الحشد الشعبی (نیرو‌های بسیج مردمی عراق) حمله و تعدادی از نیرو‌های آن را دستگیر کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار