استقرار پدافند موشکی «آکاش» هند در مرز چین

هند با استقرار پدافند موشکی «آکاش» در مرز چین در صدد مقابله با تهدیدات مرزی از سوی این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هندوستان تایمز، هند درصدد راه اندازی سامانه موشکی «آکاش» در منطقه مرزی «لاداخ» است.

سامانه پدافند هوایی آکاش با هدف مقابله با تهدیدات احتمالی چین در منطقه مرزی لاداخ مستقر می‌شود. این سامانه قادر است جنگنده ها، بالگرد‌ها و موشک‌های دشمن را رهگیری و به سرعت منهدم کند. بخش راداری این سامانه نیز از توانایی بالایی برای شناسایی هواپیما‌های بدون سرنشین دشمن برخوردار است.

قرار است این سامانه پدافند هوایی در منطقه کوهستانی مرز چین و هند مستقر شود.

هند در حال حاضر، با استفاده از هواپیما‌های سوخو عملیات شناسایی هوایی در مرز خود با چین را انجام می‌دهد.

پیش از این، یک مقام چینی اعلام کرد این کشور هزاران سرباز، یگان توپخانه‌ای و وسایل نقلیه زره‌پوش به منطقه «لاداخ شمالی» اعزام کرده است.

از ۱۵ ژوئن در دره «گالون» نخستین درگیری مهم اخیر دو کشور آغاز شده است که در آن درگیری دو طرف تلفات سنگینی را متحمل شدند. هند اعلام کرده است ۲۰ سرباز خود را در آن درگیری از دست داده و بیش از ۷۶ نفر هم از آن‌ها زخمی شده‌اند، اما طرف چینی میزان تلفات خود را هنوز اعلام نکرده است. در درگیری‌های ماه گذشته در منطقه «سیکیم» هیمالیا نیز ۷ سرباز چینی و ۴ سرباز هندی زخمی شدند.

این نخستین بار نیست که دو کشور هند و چین در بخش سیکیم درگیر می‌شوند. در سال ۲۰۱۷، مرزداران چینی و هندی در منطقه «دوکلام» که جداکننده هند، بوتان و چین است به مدت دو ماه و نیم درگیر بودند که در نهایت در اوایل سال ۲۰۱۸ به توافق رسیده و درگیری‌ها پایان یافت.

درگیری‌های مرزی میان هند و چین یک دلیل ثابت دارد و آن هم مشخص نبودن دقیق مرز دو کشور در منطقه‌ای به طول ۴۰۵۷ کیلومتر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار