حزب کارگر انگلیس، اسرائیل را تهدید به تحریم کرد

حزب کارگر انگلیس خواستار آن شد که در صورت اجرایی شدن طرح الحاق کرانه باختری واردات کالا از سرزمین‌های اشغالی ممنوع اعلام شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که حزب کارگر انگلیس خواستار آن شده است که در صورتی که رژیم صهیونیستی طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را اجرایی کند واردات کالا‌هایی که در شهرک‌های صهیونیست نشین تولید شده‌اند به انگلیس ممنوع اعلام شود.

«آبزرور» با انتشار این خبر نوشت این پیشنهاد از سوی لیزا ناندی مطرح شد و از سوی کی‌یر استارمر، رئیس حزب کارگر حمایت شد. استارمر در حمایت از این طرح گفت «پیشنهاد الحاق یک جانبه تقریبا یک سوم از کرانه باختری اقدامی غیرقانونی است که چشم انداز هرگونه راه حل مسالمت آمیز میان اسرائیل و فلسطینیان را تضعیف می‌کند و پیامد‌های جدی و خطرناکی برای ثبات منطقه خاورمیانه به دنبال دارد ... این اقدام شرم آور است. این طرح چیزی نیست که انگلیس بتواند در مقابل آن سکوت کند. در سراسر جهان نگرانی رو به افزایش است ... تاکنون دولت انگلیس به طور آشکاری در این واکنش جهانی غایب بوده است.»

ناندی نیز در توضیح این پیشنهاد خود گفت «در مانیفست حزب خود در سال ۲۰۱۹ مخالفان خواستار حل این مسئله به صورت دیپلماتیک بودند و حال این حرکت پیشنهادی یک گام بزرگ خواهد بود در این مسیر که به شهامت زیادی نیاز دارد. البته وزیران حال حاضر تاکنون این شهامت را به نمایش نگذاشته‌اند.» این عضو حزب کارگر انگلیس تاکید کرد «اگر اسرائیل با برنامه‌های خود پیش برود، باید عواقب چنین نقض آشکار قوانین بین المللی را بپذیرد.» او در ادامه تصدیق کرد که انگلیس ممکن است با توجه به حمایت آمریکا از برنامه‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از اقدامات شدید علیه اسرائیل خودداری کند.

نتانیاهو در طرح الحاق کرانه باختری اعلام کرده است قصد دارد حدود ۳۰ درصد از بخش‌های کرانه باختری را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار