تشکیل زنجیره انسانی در کرانه باختری در مخالفت با طرح الحاق رژیم صهیونیستی

صد‌ها فلسطینی امروز (شنبه) در اعتراض به طرح صهیونیستی الحاق کرانه باختری رود اردن، زنجیره‌ای انسانی تشکیل دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری عرب ۴۸، صد‌ها فلسطینی امروز شنبه در مخالفت با طرح صهیونیستی الحاق کرانه باختری رود اردن، زنجیره‌ای انسانی را درنوار غزه تشکیل دادند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع پرچم‌های فلسطین و پلاکارد‌هایی با مضمون «با یکپارچگی، طرح الحاق را شکست می‌دهیم»، «فلسطین از دریا تا رود از آن ماست» در دست داشتند.

بر این اساس، هماهنگ کننده کمیته مذکور در این باره گفت طرح الحاق کرانه باختری به مانند یک جرقه خواهد بود که منطقه را شعله ور خواهد کرد و ما را به سمت ترسیم یک نقشه مبارزه‌ای جدید علیه اشغالگری خواهد کشید.

جمعة الغول، هماهنگ کنننده این کمیته در ادامه افزود: رویارویی فراگیر با رژیم صهیونیستی و مقابله با طرح الحاق یک گزینه‌ای ملی و مردمی خواهد بود.

او همچنین بر پایبندی گروه‌های فلسطینی به وحدت ملی برای مقابله با این طرح صهیونیستی تأکید کرد و امت‌های عربی و اسلامی را به مسئولیت‌پذیری کامل و ارائه حمایت سیاسی، حقوقی، مادی و مردمی به فلسطینیان فراخواند.

گفتنی است رژیم صهیونیستی تصمیم دارد بخش‌های وسیعی از کرانه باختری را به اشغال خود درآورد. این در حالی که این طرح با مخالفت‌هایی در جامعه جهانی مواجه شده است.

طبق طرحی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا موسوم به معامله قرن اعلام کرده است، ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری و دره اردن به اراضی اشغالی ملحق می‌شوند. بر این اساس کرانه باختری، مرزی با رود اردن و بحر المیت نخواهد داشت. تنها راه ارتباطی کرانه باختری با دنیای بیرون دو پلی است که آن را به اردن متصل می‌کند و از مناطق اشغالی خواهد گذشت.

حال فلسطینیان در مخالفت با این طرح صهیونیستی تظاهرات‌های مردمی در کرانه باختری و غزه برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار