العالم: امارات با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به جلاد پاداش می‌دهد

شبکه تلویزیونی العالم در گزارشی ضمن محکومیت عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی، آن را اقدامی دانست که دودش به چشم فلسطینیان خواهد رفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، مسئولان و ناظران فلسطینی، همکاری‌های امارات و رژیم صهیونیستی به بهانه مبارزه با ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی را به عنوان بخشی از طرح عادی سازی روابط با این رژیم که به صورت رایگان در اختیار اسرائیل قرار داده می‌شود، توصیف کردند.

این در حالی است که برخی از کشور‌های عربی نه تنها همواره به عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند بلکه این عادی سازی‌ها را علنی و آشکارا اعلام می‌کنند. مسئولان و شخصیت‌ها و ناظران فلسطینی، اعلام عادی سازی‌ها را نشان دادن چراغ سبز به تل آویو و پوششی بر جنایت‌های رژیم اشغالگر ضد فلسطینیان برشمردند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم در گزارشی گفت: هواپیما‌های اماراتی در فرودگاه بن گوریون در هفته‌های اخیر بر زمین نشستند و گفته می‌شد این هواپیما‌ها حامل کمک‌های بشردوستانه پزشکی برای فلسطینیان هستند. تشکیلات خودگردان فلسطین از این هواپیما‌ها استقبال نکرد بنابراین هدف از نشستن این هواپیما‌ها در فلسطن اشغالی روشن و واضح شده است. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکید کرد همکاری علنی بین اسرائیل و امارات برای مبارزه با ویروس کرونا عملا آغاز شده و این همکاری‌ها بین شرکت‌های اماراتی و اسرائیلی متخصص در زمینه دارو‌های طبی بوده است. این اظهارات نتانیاهو را ابوظبی تایید کرده است. مقامات اماراتی نیز می‌گویند همکاری‌ها بین ابوظبی و تل آویو به طور رسمی صورت می‌گیرد.

خبرنگار العالم ادامه داد: در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اختلاف نظری بین مردم فلسطین و سیاستمداران فلسطینی درباره توصیف عادی سازی روابط بین برخی از کشور‌های عربی و رژیم صهیونیستی به «دشنه‌ای که در پهلوی فلسطین و آرمان‌های آن فرو می‌رود» وجود ندارد. همدستی برخی از کشور‌های عربی با رژیم اشغالگر در زمینه جنایت‌هایی که این رژیم انجام می‌دهد باعث می‌شود پوششی بر این جنایت‌ها ایجاد شود و به اسرائیل مشروعیت داده شود این در حالی است که این رژیم در هفتاد سال گذشته تاکنون نتوانسته است این مشروعیت را به دست آورد و در این هفتاد سال انواع جنایت‌ها را ضد انسان‌ها و محیط زیست و جغرافیای فلسطین مرتکب شده است.

خبرنگار العالم افزود: امارات و برخی کشور‌های عربی به فلسطین و آرمان‌های آن امیدی ندارند و دستان خود را از مسئله فلسطین شسته اند و به جلاد پاداش می‌دهند و قربانی را محکوم و مجازات می‌کنند. رژیم اشغالگر اسرائیلی بر این باور است که ایجاد روابط با برخی از کشور‌های عربی سرپوشی خواهد بود که آنچه را که از انواع جنایت‌ها در زمین‌های اشغالی فلسطین مرتکب می‌شود بپوشاند. اما کشور‌های عربی بر این باورند که این روابط با اسرائیل، آن‌ها را به آمریکا نزدیکتر می‌کند. اما دود این روابط عادی سازی شده فقط به چشم فلسطینیان می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار