توسعه دادرسی‌های الکترونیک از اهداف قوه قضائیه

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: قوه قضائیه به سمت الکترونیک شدن فرآیند‌های دادرسی و توسعه دادرسی‌های الکترونیک گام برداشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در دیدار بانماینده، ولی فقیه در استان کرمان با کارکنان قضائی و محاکم مجتمع قضائی شهید باهنر کرمان گفت: زیرساخت‌های بسیار خوبی در استان کرمان به منظور توسعه عدالت الکترونیک ایجاد شده است.

او افزود: در حال حاضر ارتباط ۳۰ واحد قضایی و ۱۴ زندان در استان کرمان با دادگستری برقرار است که با استفاده از این زیرساخت‌های موجود، طی سال گذشته یک هزار و ۸۶۶ مورد دادرسی الکترونیک در استان کرمان انجام شده است.

موحد گفت: از مجموع دادگاه‌های الکترونیک برگزار شده در استان کرمان طی سال گذشته، یک هزار و ۱۶۱ دادگاه در دوران شیوع بیماری کووید ۱۹ بوده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: مجتمع قضائی شهید باهنر، تخصصی و ویژه رسیدگی به جرائم مواد مخدر و امنیتی شهرستان کرمان است و بعضا پرونده‌های سنگین مواد مخدر کوهبنان، زرند، راور و بردسیر به این مجتمع ارسال می‌شود.

او با اشاره به اینکه این مجتمع از اواخر سال ۹۷ به بهره برداری رسیده، افزود: پرونده‌های مهم در این مجتمع رسیدگی می‌شود.

موحد تصریح کرد: در حال حاضر پرونده‌های سرقت نیز در این مجتمع رسیدگی می‌شود که با بهره برداری از مجتمع جرائم اقتصادی، پرنده‌ها در آن مجتمع رسیدگی خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان کرمان از کارکنان مجتمع قضائی شهید باهنر به عنوان افرادی با انگیزه و پرکار یاد کرد و گفت: این مجتمع وضعیت اطمینان بخشی دارد و قضات مسلط، با انگیزه، کارآمد و انقلابی در این مجتمع خدمت رسانی می‌کنند.

در این دیدار دو ساعته رئیس کل دادگستری استان گزارشی از نحوه فرایند‌های دادرسی در مقاطع مختلف از جمله دادسرا‌ها و دادگاه‌ها ارائه کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این دیدار ضمن حضور در یکی از شعب دادگاه، برگزاری روند اجرای دادگاه الکترونیک را از نزدیک مشاهده کرد و در ادامه با اهدای گل به کارکنان مجتمع قضائی شهید باهنر کرمان از زحمات آنان تقدیر کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار