طغیانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دژپسند هفته آینده به کمیسیون اقتصادی می‌آید/ برای کنترل نوسانات بازار مسکن برنامه داریم

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از برگزاری جلسه این کمیسیون با حضور وزیر اقتصاد خبر داد.

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد برنامه‌ریزی‌های کمیسیون اقتصادی در زمینه نوسانات بازار ارز و مسکن، گفت: در هفته گذشته از وزارتخانه‌های مرتبط با موضوع ارز دعوت کردیم تا به مجلس بیایند و در کمیسیون اقتصادی از وضعیت ارز گزارش دادند.

او افزود: همچنین معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت،  جهاد کشاورزی و معاون اقتصادی وزارت خارجه به کمیسیون اقتصادی آمدند، علاوه بر این سه شنبه گذشته هم همتی رئیس کل بانک مرکزی به همراه معاون ارزی خود به مجلس آمدند و در مورد مشکلات و راهکارهای بحث تامین ارز صحبت شد.

او افزود: جلسات کمیسیون اقتصادی با مسئولان دولتی این هفته هم ادامه دارد، قرار شد جمع بندی مجلس از راهکار‌ها و پیشنهاداتمان را برای کنترل بازار ارز به دولت ارائه دهیم.


بیشتر بخوانید


طغیانی ادامه داد: هر  آنچه از عهده مجلس در بحث قوانین و مقررات یا بحث نظارتی بر می‌آید را  پیگیری می‌کنیم، البته خیلی از پیشنهادات ناظر بر اقدامات دولت است؛ مثلا بحث رمز ارز آیین نامه نداشت لذا از بانک مرکزی خواستیم تا آیین نامه اجرایی این موضوع را تهیه کند، این اقدامات نیاز به قانون مجلس نیست بلکه دولت می‌تواند با رویه‌های خود این مشکلات را برطرف کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: در بحث جلوگیری از سفته بازی در بازار‌هایی مانند خودرو، مسکن و ارز در حال بررسی بر طرح مالیات بر عایدی سرمایه هستیم، در بحث مسکن چندین اقدام در حال پیگیری است، از آنجایی که تنها یک هفته از آغاز به کار کمیسیون اقتصادی می‌گذرد، در یک یا دو هفته‌ آینده طرح های خود درباره بحث‌های روز اقتصادی کشور را به دولت ارائه می‌دهیم.

او افزود: این هفته به دلیل حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه، جلسه رسمی نداریم، ولی جلسه غیر رسمی داریم و وزارت اطلاعات و سازمان‌های امنیتی، وزیر اقتصاد و معاونان او در هفته آینده به کمیسیون اقتصادی می‌آیند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۰۸ تير ۱۳۹۹
همین که یک پزشک عمومی در مقام ریاست کمیسیون عمران مجلس قرار گرفته ، نشان از بی برنامگی مجلس و دولت داره
آخرین اخبار