تاکید استاندار قزوین بر حل مشکلات اقبالیه

استاندار قزوین در بازدید از طرح‌های مختلف اقبالیه بر رفع مشکلات مردم این شهر تاکید کرد.

 

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،  هدایت الله جمالی پور استاندار و نمایندگان مردم در خانه ملت عصر دیروز از چند طرح از جمله کمربندی شمال، زمین ورزشی و بوستان بانوان اقبالیه بازدید و با حضور در مصلای این شهر در جریان مشکلات و مسائل مردم این منطقه قرار گرفتند.

فرماندار قزوین در این نشست گفت: جمعیت شهر اقبالیه ۷۰ هزار نفر است که ٦٠ درصد از آن غیر بومی هستند.

شفیعی با اشاره به محصولات عمده کشاورزی گفت: گندم، جو، چغندر قند، سیب زمینی و سیب از محصولات این منطقه و شغل اکثر اهالی کشاورزی است.

اودر ادامه از کمبود فضا‌های آموزشی و فرهنگی در این شهر گفت.

فرماندار افزود: فضای سبز در شهر اقبالیه به ازای هر نفر ٣ متر مربع در حالیکه در کشور به ازای هر نفر ١٥ متر مربع است.

شفیعی گفت: فضا‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی هم در این شهر از متوسط کشوری پایین‌تر است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس هم با بیان اینکه امیدواریم در این جلسه بخشی از مشکلات مردم این منطقه حل شود گفت: در این منطقه مشکلات زیادی وجود دارد و از استاندارد‌های اماری فاصله زیادی دارد.

سیاهکلی افزود: رشد جمعیت در این منطقه بالاست، ولی خدمات دهی در سطح پایینی قرار دارد و با وجود اینکه خیلی از چاه‌های اقبالیه آب قزوین را تامین می‌کنند، ولی این شهر مشکل اب شرب دارد.

دیگر نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک هم گفت: امکانات بهداشتی و درمانی شهر اقبالیه بسیار ضعیف است و حتی جوابگوی جمعیت ۷۰ هزار نفری نیست.

فاطمه محمدبیگی افزود: مشکل آب شرب، عدم سازماندهی حضور افاغنه در این منطقه، کمبود بودجه فرهنگی، مناسب نبود شرایط و امکانات مدارس از جمله مشکلات این منطقه است.

به گفته او؛ بانوان این شهر از کمترین امکانات تفریحی از جمله پارک بانوان محروم هستند و از استاندار قزوین تقاضا دارم بودجه ویژه برای بوستان‌های اقبالیه اختصاص دهند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک گفت: بخشداری اقبالیه باید به صورت مستقل در این شهر استقرار یابد، همچنین تکلیف سرپرست شهرداری باید با سرعت تعیین شود.

محمدبیگی گفت: در حال حاضر شاهد ساخت و ساز غیرقانونی در این منطقه هستیم که با انتخاب شهردار می‌توان مانعی در مسیر این اقدامات غیرقانونی ایجاد کرد.
وی گفت: مشکلات معیشتی در بین خانوار‌های این مناطق که کارگرنشین هستند، دیده می‌شود لذا حمایت ویژه از آن‌ها ضروری است.

امام جمعه اقبالیه با بیان اینکه این شهر به طور جدی با مشکل کمبود آب شرب و کشاورزی مواجه است گفت: امیدواریم این مشکلات حل شود.

حجت الاسلام فاطمیان با اشاره به باغ عمران گفت: سال‌ها زمین‌های این منطقه تفکیک، ولی به دلیل اینکه خدماتی ارائه نمی‌شود رها شده است.

او از آموزش و پرورش خواست با در اختیار گذاشتن زمینی که در جوار مسجد است موجبات ساخت حوزه علمیه در این شهر را فراهم آورد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.