تجهیز بیمارستان شهید بهشتی آستارا به دستگاه سی تی اسکن

رئیس دانشگاه علوم پزشگی گیلان گفت: با راه اندازی دستگاه سی تی اسکن آستارا یکی از نیاز‌های مهم بیمارستان شهید بهشتی آستارا عملیاتی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:با راه اندازی دستگاه سی تی اسکن آستارا یکی از نیاز‌های مهم بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان عملیاتی شد.

او افزود: دستگاه سی تی اسکن  ساخت کشور آلمان است و ضمن سیتی آنژیوی اندام‌ها برای تزریق ماده حاجب برای تصویربرداری از بافت‌های نرم انسان را هم انجام میدهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس از محل منابع وزارت بهداشت و درمان و کمک خیران و دولت به مبلغ ۵ میلیارد تومان انجام شده است.

سالاری،  با اشاره بر ضرورت تکمیل و تجهیز بیمارستان شهید بهشتی آستارا ، افزود: در کنار تجهیز این بیمارستان تکمیل بیمارستان ۲۰ تختخوابی لوندویل نیز در دستور کار است.

او  افزود: دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شهید بهشتی آستارا روزانه به ۲۰ نفر از بیماران ارائه خدمت خواهد کرد و با توجه به مرزی بودن این شهرستان در حوزه توسعه توریسم سلامت نیز می‌تواند بسیار نقش مهمی را ایفا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ،  با اشاره به تراکم جمعیت در این شهرستان ، تصریح کرد: حضور گردشگران باعث افزایش ترومای جاده‌ای در کنار سایر سوانح و حوادث بوده و تجهیز حوزه بهداشت و درمان در نقطه صفر مرزی آستارا بسیار ضروری است و دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بسیج  و تمام امکانات به طور جد پیگیر مشکلات و تجهیزات حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان مرزی است.

همچنین با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان دومین داروخانه شبانه روزی شهرستان آستارا افتتاح شد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.