پرداخت بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال زکات در آذربایجان غربی

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی گفت:مردم آذربایجان غربی امسال بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند.

عزیز سهندی مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: در سه ماهه نخست سالجاری مردم استان در سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۰۲ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند.

سهندی افزود: میزان زکات پرداختی سه ماهه نخست مردم آذربایجان‌غربی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، ۸۹ درصد رشد دارد.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی در ادامه اظهار کرد: بوکان با ۳۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، سلماس با ۲۸ میلیارد ریال، میاندوآب با ۲۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، نقده و مهاباد با ۱۶ میلیارد ریال پیشرو در در پرداخت زکات بودند.

سهندی با اظهار اینکه در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ شورای زکات روستایی دراستان وجود دارد؛ گفت: در صورت هماهنگی و ارتباط موثر میان شورا‌های زکات روستایی با مسئولان زکات ومبلغان شهرستان‌ها، قطعاً شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی جمع آوری و ثبت زکات در آذربایجان‌غربی خواهیم بود.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی با اشاره به نحوه هزینه کرد زکات جمع‌آوری شده، بیان کرد: زکات جمع آوری شده در دو بخش امور فقراء و نیازمندان و اجرای پروژه‌های عمرانی وعام ا لمنفعه هزینه می‌گردد که در ۳ ماهه نخست سالجاری ۹۵ درصد زکات جمع آوری شده در امور فقرا و ۵ درصد نیز در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق محروم روستایی هزینه شده است.

این مسئول  در خاتمه افزایش تعاملات با ادارات و ارگان‌های متعدد به منظور بالا بردن میزان زکات پرداختی، افزایش فرهنگ‌سازی عمومی و ترویج هرچه بیشتر فریضه الهی زکات را از اهم برنامه‌های حوزه زکات کمیته امداد استان تا پایان سال جاری برشمرد.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.