در سال گذشته؛

مردم شهرستان بوکان بیش از ۴۲ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان گفت: در سال گذشته، مردم این شهرستان ۴۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال زکات پرداخت کردند.

قادر درویشی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، با اعلام اینکه در سال گذشته، مبلغ ۴۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال زکات در این شهرستان پرداخت شده است که از این نظر بوکان بعد از مهاباد، در رتبه دوم آذربایجان غربی قرار دارد، گفت: تعداد زکات دهندگان این شهرستان، ۶ هزار و ۶۷۵ نفر بوده، همچنین ۴۳۱ نفر نیازمند به صورت نقدی و ۴ هزار و ۶۷۲ نفر نیز به صورت هزینه کرد کالا از این زکات‌ها بهره‌مند شده اند.

وی با اشاره به اینکه این مقدار زکات، نسبت به مقدار کل سال گذشته، ۲٨ درصد افزایش داشته است و نیز ۱۰۷ درصد تحقق برنامه پیش بینی شده آن بوده، تاکید کرد: این میزان زکات را کمیته امداد دریافت نکرده است، بلکه آمار دریافت و پرداخت آن، بدون دخل و تصرف توسط این نهاد، به وسیله عاملان زکات با استفاده از فرم‌های مخصوص گیرنده و دهنده ثبت شده است.

درویشی با بیان اینکه از ۱٨۰ روستای بوکان، ۱۶۹ روستا آمار زکات خود را ثبت کرده اند، اذعان داشت: در سطح این شهرستان ۲۹۵ عامل ذکات که شامل شورا‌های اسلامی روستاها، دهیاران، هیئت امنای مساجد و امامان جماعت می‌شود، وجود دارد که امور دریافت و ثبت زکات را به صورت افتخاری انجام می‌دهند، همچنین هفت نفر مبلغ نیز در طول سال در شهر و روستا‌ها به تبلیغ زکات می‌پردازند.

وی با یادآوری اینکه سه نوع زکات فطریه، واجب و مال وجود دارد، اظهار داشت: زکات‌ها به صورت نقدی و یا کالا پرداخت می‌شود و به دست نیازمندان می‌رسد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان در پایان گفت: مردم نیکوکار و خیر این شهرستان، می‌توانند صدقات و کمک‌های خود را از راه‌هایی همچون دستگاه‌های POS مستقر در اداره یا سیار نزد امدادگران، سامانه USSD با شماره گیری #۸۸۷۷*۰۴۴۱* اپلیکیشن سکه یا اپلیکیشن‌های دارای گزینه نیکوکاری، اپلیکیشن سنا، سامانه صدقه پیامکی (ارسال عدد ۱ به سامانه ٨٨۷۷)، شماره گیری تلفن ثابت ۰۹٦۸۸۷۷، سایت اینترنتی www.EMDAD.IR و همچنین از طریق دستگاه‌های خودپرداز، پرداخت نمایند.

کمیته امداد امام خمینی (ره) از جمله اولین نهاد‌هایی است که پس از گذشت مدت کوتاهی از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ توسط رهبر فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) با هدف ساماندهی و رسیدگی به وضعیت معیشت امور محرومان و نیازمندان کشور تأسیس شد.

امداد رسانی و حمایت از افراد و خانواده‌های نیازمند با رعایت کرامت انسانی و عزت نفس آنان، حمایت هدفمند و ترویج فرهنگ کار میان افراد و خانواده‌های تحت پوشش، تلاش برای پیشگیری از تولید نظام یافته فقر در کشور، کمک به بهبود فضای کسب و کار و اشتغال پایدار اقشار نیازمند، ارایه خدمات اجتماعی و حمایتی در جهت توانمند سازی نیازمندان شامل توسعه پوشش بیمه اجتماعی، از جمله فعالیت این نهاد است.
 
انتهای پیام/م
 

افزایش پرداخت زکات در بوکان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.