آموزش رکن اساسی در پیشگیری از وقوع جرم است

رئیس دادگستری شهرستان مهریز گفت: بهترین پیشگیری برای کاهش جرم افزایش دانش حقوقی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مرتضی حدادزاده رئیس دادگستری شهرستان مهریز از حضور قضات این شهرستان در مساجد، حسینیه‌ها و پایگاه‌های بسیج به منظور آگاهی بخشی به مردم خبر داد و گفت: آموزش رکن اساسی در پیشگیری از وقوع جرم است.

او با اشاره به اینکه سیاست‌های دستگاه قضائی در جامعه حس امید و اعتماد عمومی ایجاد کرده است، اظهار داشت: اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه دستگاه قضا است و تحول مدنظر دستگاه قضا نیز نیازمند این سرمایه عمومی همچنین کار جهادی قضات و کارکنان دادگستری است.

حدادزاده ادامه داد: دادگستری مهریز به منظور  افزایش سرمایه اجتماعی، برنامه‌هایی در محلات دارد که با استقبال خوب مردم مواجه شده و  این اقدام در مسیر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی صورت پذیرفته است.

او افزود: ایجاد واحد صلح و سازش و مشاوره حقوقی در وقت اداری در مجموعه دادگستری برای ارجاع دعاوی و شکایات قبل از ثبت از دیگر اقدامات دادگستری مهریز است که خوشبختانه با استقبال مردم مواجه شده است.

حدادزاده از تعیین تکلیف ۸۵ درصد پرونده‌های مسن و معوق در شهرستان مهریز خبر داد و تصریح کرد: این امر با کار جهادی قضات و کارکنان دادگستری این شهرستان محقق شده است.

این مقام قضایی ابراز کرد: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی در جامعه به هدف و رکن اصلی پیشگیری از وقوع جرم تبدیل شده و امروزه در همه جای دنیا دستگاه‌های قضایی و دولت‌ها به دنبال پیشگیری قبل از درمان هستند که بهترین پیشگیری برای کاهش جرم افزایش دانش حقوقی است.

حدادزاده از ایجاد واحد صلح و سازش و مشاوره و تمرکز بر ارجاع دعاوی خانوادگی برای حفظ کیان خانواده خبر داد و اظهار داشت: طرح‌های دیگری از جمله دادگستری در محلات، قاضی مدرسه و غیره به منظور آگاهی بخشی به مردم به مرحله اجرا درآمده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار