اعطای تسهیلات یک میلیارد ریالی به طرح‌های مشاغل خانگی صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از اعطای یک میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی در استان زنجان خبر داد.

مشاغل خانگی به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: در راستای همکاری و مساعدت با هنرمندان فعال حوزه صنایع دستی در زمینه مشاغل خانگی و طرح‌های پشتیبان، پس از هم اندیشی، تعامل و جلسات مکرر با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق کارآفرینی امید از اعتبارات پارسال  یک میلیارد ریال تسهیلات کم‌ بهره باقی مانده بود که به صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی پرداخت می‌شود.

او اظهار کرد: پارسال ۱۲۹ طرح مشاغل خانگی با تأیید کار گروه اشتغال استان زنجان موفق به دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات توسعه مشاغل خانگی از بانک‌های عامل شده‌اند.

ارجمند با اشاره به اینکه اشتغالزایی ایجاد شده از محل پرداخت تسهیلات به ۲۸۹ نفر در قالب ۱۵۰ طرح صنایع دستی، ۱۲۹ فقره مجوز‌های مشاغل خانگی صادر شده مستقل و   ۱۰ فقره مجوز‌های مشاغل خانگی هم پارسال صادر شده پشتیبان می‌باشد، گفت: شمار صنعتگران دارای بیمه در استان زنجان به  هزار و ۱۳۸ نفر رسیده است.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: پارسال در مجموع بیش از ۶۱ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی استان زنجان پرداخت شد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.