درخواست کمیسر حقوق‌بشر سازمان ملل برای توقف طرح الحاق کرانه باختری

کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل متحد از رژیم صهیونیستی خواست تا طرح الحاق کرانه باختری را متوقف کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز دوشنبه از رژیم صهیونیستی خواست تا طرح «غیرقانونی» الحاق بخش‌هایی از سرزمین‌های اشغالی در کرانه باختری را متوقف کند و هشدار داد این مسأله می‌تواند به درگیری‌هایی مرگبار منجر شود.

میچل باچله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد: الحاق غیرقانونی است. من عمیقا نگران هستم کوچکترین شکلی از اشکال الحاق به خشونت و از دست رفتن جان‌ها منجر شود. این در حالی است که دیوار‌هایی بنا شده و نیرو‌های امنیتی مستقر هستند.

طرح الحاق بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که برای اعمال حاکمیت رژیم صهیونیستی بر شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری صورت می‌گیرد، نگرانی‌هایی را برای فلسطینی‌ها و نیز هم پیمانمان عرب آمریکا و دیگر کشور‌های خارجی به بار آورده است. قرار است طرح الحاق بطور رسمی از چهارشنبه اول ژوئیه آغاز شود.

این در حالی است که بنی گانتس، شریک ائتلافی بنیامین نتانیاهو امروز دوشنبه در سخنانی گفت اول ژوئیه (پس فردا) زمان موعود برای آغاز گفتگو‌ها به منظور بررسی طرح الحاق کرانه باختری است.

طرح الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی بخشی از طرح به اصطلاح صلح منتسب به دونالد ترامپ معروف به معامله قرن است. در این طرح یک طرفه که کاملا به نفع صهیونیست‌هاست، همچنین قدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی شناخته می‌شود.

علی‌رغم مخالفت‌های شدید توده‌های مقاومت و تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به عملیاتی شدن این طرح، کابینه رژیم صهیونیستی مدعی شده که طی چند روز آتی طرح الحاق را آغاز خواهد کرد. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داده که در صورت عملیاتی شدن طرح الحاق، دیگر هیچ یک از توافق‌های دوجانبه اعتباری نخواهند داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار