معاون کل وزارت بهداشت مطرح کرد؛

ابتلای نزدیک به ۱۶ هزار نفر از کادر درمان بیمارستان‌های دولتی به کرونا

حریرچی با ابراز نگرانی از ابتلا کادر درمان گفت: شمار مبتلایان کادر درمان به کرونا در بیمارستان‌های دولتی به ۱۶هزار نفر نزدیک شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت علت افزایش آمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونایی را رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی برشمرد.

مهمترین علل افزایش متبلایان، تعطیلات عید فطر و جشن‌های عروسی و مراسم‌های ترحیم

معاون وزیر بهداشت اعلام کرد، از مهمترین علل افزایش متبلایان را تعطیلات عید فطر، جشن‌های عروسی و مراسم‌های ترحیم برشمرد و روند افزایشی را خطرناک دانست و افزود: شمار بستری‌ها به حدی رسیده است که با کمبود تخت و تشدید فشار‌ها به کادر درمانی مواجه هستیم.

اعمال محدودیت‌های استانی

او با اشاره به دو رقمی بودن آمار مبتلایان در هفته قبل، افزود: همکاری مردم باعث شد تا کرونا را کنترل کنیم، اما از دو هفته اخیر متاسفانه آمار‌ها سه رقمی شده است.

حریرچی درباره پیشی گرفتن شمار بستری‌ها از شمار مرخصی هشدار داد و از مردم به ویژه جوانان درخواست کرد دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

معاون کل وزارت بهداشت درباره روند ابتلای کادر درمانی به کرونا ابراز نگرانی و اعلام کرد شمار مبتلایان کادر درمانی در بیمارستان‌های دولتی به ۱۶ هزار نفر نزدیک شده است.

او بازگشت برخی محدودیت‌ها را ضروری دانست و گفت: در برخی استان‌ها از جمله آذربایجان غربی برخی مکان‌ها از جمله سینما‌ها دوباره بسته شدند.

ماسک زدن مهمترین عامل پیشگیری

حریرچی، مهمترین راه کار پیشگیری از ابتلا به کرونا را همان ماسک زدن دانست و از مردم خواست در خانه بمانند، مگر برای کار‌های ضروری و معیشتی از خانه خارج شوند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار