رئیس دانشگاه علامه طباطبایی:

دانشگاه علامه‌طباطبایی حامی انجمن‌های علمی است

سلیمی گفت: دانشگاه علامه طباطبایی پشتیبانی‌های لازم را از انجمن‌های علمی دارد و این حمایت‌ها برای ما ضروری و پر اهمیت است.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جمعی از شورا و اعضای انجمن‌های علمی ایران با رئیس و معاونان دانشگاه علامه‌طباطبایی دیدار و گفت‌وگو کردند.

سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، دهقانی فیروزآبادی معاون پژوهشی، کارگر معاون توسعه و مدیریت منابع، دین پرست مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه، جلالی دبیر کمسیون انجمن‌های علمی ایران، خراسانی مدیر امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم و جمعی از مدیران انجمن‌های علمی کشور در این نشست حضور داشتند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در این نشست، گفت: ضرورت وجود و اهمیت انجمن‌های علمی و همچنین تنیدن آن‌ها با دانشگاه‌ها بر همگان آشکار است. دانشگاه‌ها همواره باید از این انجمن‌ها حمایت و پشتیبانی کنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی تاکید کرد: انجمن‌های علمی از اهمیت کلیدی در توسعه مباحث علمی برخوردارند و شکل‌گیری آن‌ها در رشد و توسعه رشته‌های جدید و رشته‌های حرفه‌ای مربوطه، کمک شایانی می‌کند.

او در ادامه بیان کرد: ما حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم را از انجمن‌های علمی داریم و این حمایت‌ها را ضروری و پر اهمیت می‌دانیم.

سلیمی تاکید کرد: سیاست دانشگاه علامه طباطبایی حمایت از انجمن‌ها و جامعه علمی مستقل است و قطعاً این دانشگاه در زمینه کمک به فعالیت‌های علمی انجمن‌ها دریغ نخواهد کرد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه چند پیشنهاد همکاری دانشگاه با این انجمن‌ها را مطرح کرد و گفت: انجمن‌های علمی که مرتبط با حوزه علوم انسانی هستند می‌توانند طی تفاهم‌نامه‌ای در زمینه‌های مختلف با دانشگاه علامه‌طباطبایی همکاری داشته باشند.

او سطوح مختلفی از امکان همکاری میان دانشگاه علامه طباطبایی و انجمن‌های علمی را مطرح کرد و افزود: در سطح اول توافق ها، انجمن‌هایی که مایل به حضور در دانشگاه هستند، می‌توانند در زمینه‌های علمی مختلف، چاپ مقالات، برگزاری نشست‌ها و همایش ها، انتشار نشریات علمی مشترک، انتشار مقالات خارجی، پروژه‌های مشترک و… با دانشگاه همکاری داشته باشند.

سلیمی با اشاره به سطح دومی که برای این توافقات وجود دارد، گفت: انجمن‌هایی که این توانایی‌ها را ندارند می‌توانند در سطح برگزاری میزگرد‌های مشترک و سایر فعالیت‌های علمی سطح پایین‌تر همکاری داشته باشند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: ما جایگاه انجمن‌های علمی را به رسمیت می‌شناسیم و از نظر دانشگاه علامه طباطبایی، این انجمن‌ها دارای جایگاه مهم و تاثیرگذاری در بسط اندیشه و تفکر علمی هستند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: انجمن‌های علمی باید فعال باشند و پویایی علمی خود را ادامه دهند. انجمن علمی نباید صرفاً نامی روی کاغذ باشد بلکه نتایج فعالیت‌های آن‌ها باید برای همگان آشکار و قابل استفاده باشد.

در ادامه این مراسم، خراسانی، مدیر امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم با اشاره به پیشنهاد توافقنامه از سوی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: ما از این پیشنهاد استقبال می‌کنیم و امیدواریم این امر زودتر اتفاق بیفتد. انجمن‌های علمی در هر جامعه‌ای اعتبار علمی آن جامعه و به خصوص دانشگاه‌ها هستند. علم از طریق این انجمن‌ها است که به سطح جامعه منتقل می‌شود.

او در پایان صحبت‌های خود گفت: امیدوارم با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دانشگاه علامه‌طباطبایی، مشکلات و دغدغه‌های انجمن‌های علمی برطرف شود.

معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی هم در ادامه این دیدار تاکید کرد: انجمن‌هایی که مایل هستند در این دانشگاه مستقر شوند، باید از جنس علوم انسانی و فعال باشند.

سید جلال دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد: دانشگاه با این انجمن‌ها می‌تواند در زمینه‌های مختلف از جمله چاپ کتاب و مقالات، برگزاری همایش‌ها و سمینار‌ها و… همکاری داشته باشد.

او در پایان بیان کرد: این انجمن‌ها باید برای دانشگاه ارزش افزوده داشته باشند و منفعل هم نباشند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار