در پی افزایش مبتلایان کرونا ؛

راه‌اندازی بخش سوم مراقبت‌های ویژه در بیمارستان ولی عصر بیرجند

به دنبال افزایش مبتلایان کرونا در خراسان جنوبی، سومین بخش مراقبتهای ویژه کرونا در بیمارستان ولیعصر (عج) راه اندازی شد.

ضیائی مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: ۲ بخش فعلی مراقبت‌های ویژه (ICU) بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیرجند پر شده است و به دنبال راه‌اندازی و تجهیز بخش سوم هستیم.

او افزود: بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) برای بیماران کرونایی چهار روز پیش در بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند راه‌اندازی شد که اکنون این بخش نیز پر شده است.

ضیائی با اشاره به روند افزایشی مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی گفت: از نیمه خرداد به بعد جواب آزمایش کرونای تعداد زیادی از مراجعه کنندگان مثبت شد.

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: همه روزه تعداد زیادی از بیماران نیازمند بستری وارد بیمارستان می‌شوند که نیاز به خدمات دارند، از طرفی چندین ماه است کادر درمانی درگیر بیماران هستند.

او ادامه داد: افزایش آمار بیماران کرونایی برای کادر درمان، خستگی می‌آورد و از سویی حجم کار زیاد حساسیت، مواظبت و مراقبت کادر درمان از خود و بیمار را کاهش می‌دهد، مراقبت نکردن و خستگی نیز سبب آلودگی پرسنل شده و موجب خواهد شد فرد حداقل به مدت ۲ هفته غیبت داشته باشد.


بیشتر بخوانید 


ضیائی بیان کرد: در این صورت بیمارستان با کمبود نیرو مواجه خواهد شد و از طرفی نیاز به دارو، خدمات و تجهیزات داریم و وقتی بار بیماران زیاد شود در تامین آن با مشکل مواجه می‌شویم لذا همه این مشکلات در کنار هم سبب قفل شدن سیستم درمان شده و در نتیجه خدمات مناسبی در اختیار بیماران قرار نخواهد گرفت.

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: مردم استان ما در تعطیلات نوروز تا نیمه خرداد خیلی خوب مراقبت کردند و توانستیم این بیماری را کنترل کنیم اما بعد از بازگشایی‌ها خیال مردم راحت شد و مراقبت‌ها را کنار گذاشتند که اکنون نیز درخواست داریم با کادر درمان همکاری کنند.

او  بیان کرد: یکی از مهمترین دلایل شیوع بالای بیماری، جدی نگرفتن مسایل بهداشتی توسط مردم است همچنین به نظر می‌رسد مردم خسته شده‌اند و اطلاع رسانی به مردم نیز کاهش یافته است.

ضیائی گفت: متاسفانه یکی از مسائل مهمی که توسط مردم جدی گرفته نمی‌شود حضور در مراسم ترحیم و تجمع ها است.

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: از طرفی مراسم عروسی نیز با مجوز یا بدون مجوز در خانه‌ها و باغ‌های روستایی و شهری برگزار می‌شود که در نتیجه آن با حجم زیادی از ابتلای موارد خانوادگی مواجه شده‌ایم.

او  بیان کرد: برگزاری جشن‌های تولد، مسافرت‌های غیرضروری و دورهمی‌های خانوادگی از دیگر دلایل شیوع بیماری کرونا در استان است که باید مردم از حضور و برگزاری این مراسم جلوگیری کنند.

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکید کرد: اگر مردم همت کنند و مانند تعطیلات نوروز بیماری کرونا را با رعایت مسایل بهداشتی، استفاده از ماسک و شستن و ضد عفونی کردن دست‌ها جدی بگیرند، بار بیمارستان کم و امکانات و خدمات به بیماران بیشتر خواهد شد در غیر این صورت خیلی سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنیم تعداد بیماران روز به روز افزایش می‌یابد و دچار مشکلات زیادی خواهیم شد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.