ناحیه صنعتی بدون کارخانه تعطیل

ناحیه صنعتی سنگتاب شهرستان سیمرغ به عنوان ناحیه صنعتی بدون کارخانه تعطیل شناخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید مصطفی موسوی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران از توفیقات بدست آمده در راستای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی ناحیه صنعتی سنگتاب واقع در شهرستان سیمرغ خبر داد و گفت: این مجموعه صنعتی توانسته به عنوان ناحیه صنعتی بدون کارخانه تعطیل شناخته شود.

او افزود: در راستای برنامه‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، معاونت امور اقتصادی استانداری، سازمان صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی، پارسال برای رفع مشکلات کارخانه‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی وارد عمل شدند تا شهرک‌ها و نواحی صنعتی بدون تعطیلی کارخانه داشته باشیم.

موسوی گفت: برای این منظور، ناحیه صنعتی سنگتاب انتخاب شد و تمام تلاش مجموعه‌های کارگروه تسهیل برای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی این مجموعه گذاشته شد.

او افزود: طی جلسات مختلف، مشکلات واحد‌های تولیدی این ناحیه صنعتی از قبیل بدهی به بانک، عدم توانایی بازپرداخت اقساط تسهیلات و تملک بانک‌ها بود که با مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، این مشکلات برطرف شد و درحال حاضر کارخانه‌های این مجموعه صنعتی مازندران به گردونه فعالیت بازگشته اند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، گفت: اقدامات انجـام شده برای خروج کارخانه‌های این ناحیـه صنعتی از حـالت رکود و برگشت به کار آنهـا، توفیق خوب و موفق بشمار می‌رود که در دیگر نواحی و شهرک‌های صنعتی استان نیز درحال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: شناسایی ۲۲ طرح تولیدی و اقتصادی با پیشرفت ۶۰ درصدی در مازندران

او افزود: بر این اساس، کارگروهی متشکل از شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان صمت و اتاق صنعت، معدن و تجارت استان تشکیل شد تا از طریق این مجموعه، واحد‌های راکد و تملیکی شهرک‌ها و نواحی صنعتی توسط بانک‌ها شناسایی شود و در قدم بعدی، رفع مشکلات آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

ناحیه صنعتی سنگتاب واقع در ۵ کیلومتری شهر کیاکلا قرار دارد که فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ آغاز نموده و ظرفیت استقرار ۴۰ واحد صنعتی را دارد.

مازندران ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی با یکهزار و ۹۲۳ هکتار دارد که حدود یکهزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در این مجموعه‌ها قرار دارند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار