چه زمانی برای اهدای پلاسما بیماران کرونایی مناسب است؟

مدیر کل سازمان انتقال خون کرمانشاه گفت: بیماران مبتلا به کرونا یک ماه پس از بهبودی منعی برای اهدای خون یا پلاسما ندارند.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  صالحی فر مدیر کل سازمان انتقال خون گفت:در وبینار تخصصی علمی  با عنوان ارتباط بین کووید ١٩ و ترانسفیوژن فراورده‌های خونی  گفت: بیماران مبتلا به کرونا یک ماه پس از بهبودی منعی برای اهدای خون یا پلاسما ندارند.

او ادامه داد: بیماران تالاسمی، تصادفی، مادران باردار و افراد مبتلا به بدخیمی‌ها مصرف کنندگان دائمی خون هستند و با بروز بحران‌ها نیاز به خون آن‌ها کمتر نمی‌شود.

صالحی فر گفت: شیوع ویروس کرونا باعث کاهش ۳۵ درصدی اهدای خون شده است و این در حالی است که درخواست‌های مراکز درمانی در ماه خرداد حدود ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

او ادامه داد: چالش عمده مراکز انتقال خون، تامین پلاکت است از آنجا که عمر نگهداری آن فقط سه روز است این مسأله اهمیت حضور مستمر اهداکنندگان را جهت اهدای خون بیشتر می‌کند.

 به گفته مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه بیماران مبتلا به covid ۱۹ با گذشت یک ماه از بهبودی منعی برای اهدای خون یا پلاسما ندارند.

او با بیان اینکه  طبق آماری‌های جهانی هر دو الی سه ثانیه، یک نفر در دنیا به خون یا فرآورده مشتق از آن نیاز دارد  گفت:در دوران پاندمی، اهمیت مدیریت خون بیمار و مصرف بهینه خون و فرآورده خونی بیشتر می‌شود.

صالحی فر بیان کرد:همچنین تعدیل و منطقی نمودن درخواست‌های مراکز درمانی، باعث می‌شود تا در مواقع ضروری بتوانیم نیاز این مراکز راتامین نماییم و د و از دپو و احتمالا ضایع شدن فرآورده در مراکز درمانی ممانعت گردد.
انتهای  پیام /ز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار