شیراز میزبان جشنواره ملی اهل بیت (ع)

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) می تواند میزبان برگزاری جشنواره جهانی اهل بیت (ع) باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد تنوری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به جلسه یکصد و بیست و سوم این کمیسیون از طرح پیشنهاد برگزاری جشنواره جهانی اهل بیت (ع) در شیراز بیان کرد: برگزاری این جشنواره ملی اهل بیت (ع)  با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با هماهنگی وزارت امور خارجه برای رایزنی با کارداران سیاسی و فرهنگی کشورهای اسلامی پیش‌بینی شده است.

او، تصریح کرد: به این ترتیب شهرداری شیراز موظف است با تنظیم تفاهم‌نامه و دعوت از اساتید، اندیشمندان و شاعران جهانی حوزه اهل بیت (ع) برای داوری آثار و همچنین ارائه اشعار با موضوعات مرتبط و با پیش‌بینی هدیه مناسب، مقدمات لازم برای برگزاری جشنواره  ملی اهل بیت (ع) را بعمل آورده و نتایج را در قالب لایحه به شورا ارائه کند.

نصب المان‌های شهری با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی موضوع دیگری بود که رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز به آن اشاره کرد و افزود: این موضوع با هدف کسب عنوان پایتختی کتاب جهان از سوی سازمان جهانی یونسکو برای شهر شیراز مطرح شد  که با موافقت اعضا مورد بررسی قرار گرفت.

تنوی با استناد به مواد ۴ و ۶ ماده ۴ اساسنامه مصوب سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اضافه کرد: به منظور بررسی در حوزه طراحی، تولید و نصب المان‌های شهری با موضوع کتاب و کتابخوانی و با رعایت موضوعات بصری و زیبایی شناختی و توجه به مکتب هنری شهر شیراز و انطباق کلیه المان‌ها و مجسمه‌ها با موازین اسلامی، این موضوع به شهرداری شیراز ارجاع شد.

ئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: به منظور نامگذاری یکی از میادین، فضای سبز و یا معابر شهری موضوع فوق در کمیسیون نامگذاری شورا نیز مطرح  می شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار