حمایت دستگاه قضایی از ایجاد اشتغال در کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در راستای توسعه عدالت و زدودن فقر از نقاط مختلف استان برنامه ریزی‌های ویژه‌ای مبتنی بر حمایت قضایی از تولید، سرمایه گذاری و اشتغال مورد توجه دستگاه قضایی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه سفر به مناطق شرقی این استان از یک واحد تولیدی  واقع در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم بازدید کرد.

یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در راستای توسعه عدالت در جامعه و زدودن فقر و نابرابری از نقاط مختلف استان برنامه ریزی‌های ویژه‌ای مبتنی بر حمایت قضایی از تولید، سرمایه گذاری و اشتغال مورد توجه دستگاه قضایی قرار دارد.

او افزود: وجود فقر و محرومیت در استان کرمان به واسطه بهره مندی این استان از ظرفیت‌های ارزشمند خدادادی زیبنده نیست و دستگاه قضایی بر مبنای وظیفه خود در حفظ حقوق عامه تلاش می‌کند که ضمن فعال کردن هر چه بیشتر نهاد‌های اجرایی و مقننه برای رفع محدودیت‌های موجود، زمینه توسعه اشتغال، ارتقای معیشت و بهبود سطح زندگی مردم را محقق کرده و از این مسیر در راه توسعه عدالت در جامعه گام بردارد.

موحد با اشاره به این مطلب که در استان کرمان مصمم به انعقاد میثاق نامه حمایت از فعالان اقتصادی استان هستیم، اظهار کرد: این میثاق نامه به تمامی بخش‌های اقتصادی ابلاغ خواهد شد، زیرا مردم باید به امنیت اقتصادی استان امید داشته باشند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان اظهارداشت: با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در سطح استانی و ملی می‌توان در راستای تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست‌های کلان اقتصادی کشور گام‌های اساسی برداشت.

مدیرعامل واحدی تولیدی بازرگانی در ارگ بم نیز در این بازدید گفت: این شرکت از سال ۸۰ فعالیت خود را در زمینه بسته بندی و صادرات خرما آغاز کرده است.

محمدمهدی شجاع فرد افزود: تولید و صادرات این شرکت در سال گذشته با توجه به تحریم‌ها به میزان دو هزار و ۵۵۴ تن به ارزش یک میلیون و ۷۵۶ هزاردلار بوده که تقریبا کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت تولید این شرکت را شامل می‌شود.

او با اشاره به ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۵۰ نفر در این واحد تولیدی، بیان کرد: امکان افزایش این تعداد تا دو برابر نیز وجود دارد.

سالانه بالغ ۲۵۰هزار تن خرما از نخلستان‌های شرق استان کرمان برداشت می‌شود و این محصول به بیش از ۵۰ کشور دنیا صادر می‌شود، با حمایت قضایی و اجرایی مناسب از تولید، عرضه و صادرات این محصول می‌توان حلاوت آن را در کام مردمان این سرزمین صدچندان کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار