شروع سال تحصیلی جدید در خراسان رضوی با تعداد انگشت شماری دانش آموز

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در این استان از شهریور ماه آینده با تعداد اندک دانش‌آموزان در هر کلاس درس آغاز شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بازگشایی مدارس در نیمه شهریور ماه بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در این استان همانند سایر استان‌های کشور انجام می‌شود.

او با اشاره بر تامین تمهیدات لازم در این چارچوب، افزود: در روال فعلی تصمیم‌گیری ستاد، روز‌های پنجشنبه به طول دوره آموزشی مدارس افزوده شده است تا بتوانیم دانش‌آموزان را که با تعداد زیادی در هر کلاس هستند تقسیم‌بندی و فاصله‌گذاری اجتماعی را اعمال کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در مدارسی که تراکم دانش‌آموزی بالایی وجود دارد دانش‌آموزان به دو گروه "الف" و "ب" تقسیم و به تفکیک در روز‌های زوج و فرد به صورت یک روز درمیان به مدرسه می‌روند.
 

بیشتربخوانید:


خدابنده بیان کرد: روزی که هر گروه در مدرسه حضور ندارد فرایند آموزشی و دریافت آموزش‌ها را از طریق آموزش مجازی و شبکه شاد دریافت می‌کنند.

او تصریح کرد: اگر بنا به هر دلیلی در کشور وضعیت شیوع بیماری کرونا به گونه‌ای تغییر یابد که تصمیم دیگری در نحوه ادامه امر آموزش گرفته شود در خراسان رضوی هم روند برنامه‌ریزی را تغییر خواهیم داد بنابر این درصورت عادی شدن شرایط، طبق روال سال‌های تحصیلی قبل دانش آموزان در مدارس به صورت ۱۰۰ درصد حضوری شرکت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: آموزش مجازی، آموزش نیمه حضوری و آموزش حضوری سه روشی است که بنابر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در برگزاری سال تحصیلی جدید آمادگی اجرای آن را داریم.

خدابنده اظهار کرد: در خراسان رضوی آمادگی لازم برای تامین سلامت همه دانش‌آموزان و اجرای دقیق و کامل پروتکل‌های بهداشتی در سطح مدارس و یکایک کلاس‌های درس ایجاد شده است.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۲ تير ۱۳۹۹
از همگی خواهش میکنم حتماً از ماسک استفاده کنید و به جمع افرادی که در پویش من ماسک میزنم شرکت کردند بپیوندید!! کرونا شوخی بردار نیست خواهشاً رعایت کنید.