بهسازی ۷ هزار کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان خلخال

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان خلخال گفت: در جهت تسطیح و ارتقای ایمنی حریم ۷ هزار کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان خلخال تیغه زنی و ریزش برداری شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، معروف خسروی، رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان خلخال در بازدید از محور خلخال - هشجین با بیان اینکه افزایش ضریب ایمنی جاده با هدف کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای از اولویت‌های مهم راهداری این شهرستان است گفت: در مدت یاد شده راهداران در محور برندق به علت رانش ۳۰۰ متر راه دسترسی ایجاد و احداث کرده و همچنین در محل پرتگاه‌ها نیز حمل مصالح و ایجاد بستر کرده اند.

او لکه گیری ۳۸۰ هزار متر مربع از محور‌های مواصلاتی شهرستان خلخال را با استفاده از آسفالت سرد و گرم در سه ماهه گذشته یادآور شد و اظهار کرد: در این مدت راهداران زحمتکش شهرستان خلخال در محل‌های رانش ۷۰۰ متر شن ریزی انجام داده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان خلخال در جهت صیانت از حریم راه بعنوان سرمایه ملی از شناسایی، قلع وقمع و جلوگیری از ۵۰ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و ساز‌های غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.

خسروی تصریح کرد: در قالب طرح ابرار راه روستایی کمر نیز با فعالیت شبانه روزی راهداران تعریض، بهسازی و شن ریزی شد که موجبات رضایت اهالی را نیز جلب کرد.

او نصب ۷۹ عدد علایم ایمنی جدید در محور‌ها، نصب ۲۰ متر مربع تابلو‌های اطلاعاتی، تعمیر ۳۵ عدد از چراغ‌های چشمک زن در تقاطع ها، بازدید دوره‌ای از رستوران‌های بین راهی، همکاری با پلیس در خصوص در اختیار قرارگیری خودروی سواری جهت گشت نامحسوس، ترمیم و نصب ۸۵۰ متر از حفاظ‌های آسیب دیده، رنگ آمیزی ۳۵۰ عدد از پایه تابلو‌ها و همچنین انجام ۵۰۰ متر مکعب عملیات خاکریزی در رمپ‌های ورودی و خروجی را از دیگر اقدامات مهم راهداری شهرستان خلخال در سه ماهه گذشته برشمرد.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان خلخال گفت: بیش از هزار متر مکعب رسوب برداری ناشی از سیل در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی این شهرستان انجام شده است.

خسروی از انجام ۷۰۰ مترعملیات برفروبی در محور‌های مواصلاتی این شهرستان در ایام زمستان خبر داد و بیان کرد: اکیپ‌های زمستانی با استقرار در راهدارخانه‌ها با استفاده از ۳۵۰ تن نمک پاشی در اسرع وقت نسبت به بازگشایی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان خلخال بعد از بارش‌ها اقدام کرده اند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.