مدیر قرارگاه امام رضا (ع):

ما جهادی‌ها انگیزه کارکردن داریم، ولی پول نداریم

مسکنی گفت:ما جهادی‌ها انگیزه کارکردن داریم، ولی پول نداریم اما با لابی پول در نمی آوریم.

به گزارش خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی مسکنی مدیر و دبیر قرارگاه امام رضا (ع) در ششمین گردهمایی جهادگران این قرارگاه درباره شروع فعالیتشان گفت: در دیداری که با رهبر انقلاب داشتیم،تاکید کردند دغدغه من این است که نکند شب بخوابم و خانواده ‌ای گرسنه بخوابد، زنی به خاطر فقر تن‌فروشی کند. بنابراین، قرار بر این شد که بچه های جهادی تحت عنوان قرارگاه امام رضا (ع) در عرض سه سال، بیش از هفتاد خانواده فقیر را شناسایی کنند. سپس حدود ۳۷۰۰ نفر، تحت عنوان راهیان نور جهادی راهی خوزستان شدیم و برای روستاها، دستشویی و حمام درست کردیم. در تابستان نیز حدود ۵۰۰۰ هزار نفر، راهی ایلام، کرمانشاه، مهران، دهلران، ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب برای انجام خدمات به مردم روستایی راهی شدیم. همچنین با آقای محمد باقر قالیباف، در حوزه فقرای تهران نیز کار کردیم.

مدیر قرارگاه امام رضا (ع) در ادامه گفت: ما جهادی‌ها انگیزه کارکردن داریم، ولی پول نداریم. از ما می‌پرسند پول را از کجا می‌آورید؟ جوابش ساده است. ما با مراجعه مکرربه دفتر مسئولان،پول لازم را جمع آوری می کنیم و خیران و سازمانهای مختلف هم در این زمینه کمک می کنند. ما با لابی و  سود کار اقتصادی پول در نمی آوریم.

مسکنی در ادامه درباره تعداد خانه‌های جهادی سراسر کشور گفت: ما تا سال ۹۶ در ۷ استان و ۲۲۶ شهرستان خانه جهاد تاسیس کردیم. امروز در ۳۵۴ شهرستان خدمت می‌کنیم و در ۴۵۴ محله کشور خانه جهادی داریم. در ده مرداد ۹۸، رهبری به ما فرمودند که منتظر نباشید کسی با برجام و بی برجام به کمک شما بیاید. هر کاری کردید، خودتان کردید، جلو بروید. ایشان، همچنین فرمان دادند که دستگاه‌ها در تعامل با جهادی‌ها همکاری کنند.

مدیر قرارگاه امام رضا(ع) در خصوص توسعه نرم افزار و کاربرد آن در این حوزه گفت:توانستیم با یک نرم افزار کد ملی افراد نیازمند را جمع آوری   و اطلاعات آنها را کامل کنیم. در حال حاضر تعداد ۱۸۶۰ خیریه   از این اطلاعات استفاده می‌کنند، قرار است نرم‌افزار دیگری در جذب و سازماندهی نیروهای داوطلب داشته باشیم.

مسکنی در خصوص ریشه‌کنی فقر گفت : حدود ۱۱ نهاد برای ریشه‌کنی فقر تاسیس شده است. ما جهادیها نباید حقوق بگیر شویم. اگر مدیر شویم، باورها تغییر می کند و دیگر نمی توانیم برای جمع آوری پول کمک به نیازمندان، گدایی کنیم.

او همچنین درباره اقدامات انجام شده گفت: قرارگاه امام رضا (ع) اقدام به اعزام کادر درمانی در اربعین کرد، در جریان سیل در روستای آق‌قلا، ۹۰۰ جایگاه دام برای نیازمندان و ۱۰۰ کارگاه خیاطی ایجاد کرد. در سیل بلوچستان در شهرستان فنوج کارهای زیادی انجام داد. در حلب سوریه خدمات دندانپزشکی برای جنگ‌زده‌های سوری فراهم کرد و در تفاهم نامه با کمیته امداد حدود ۸۵۰ شغل در مشاغل دام ایجاد کرد.

وی افزود:نیروهای جهادی در روستا‌های الیاس نادر در کرمانشاه صد واحد کارآفرینی ایجاد کرد. آخرین اقدام مفید قرارگاه امام رضا (ع)، گروه درمانی جهادی بود که در یازده بیمارستان در جریان کرونا حضور داشتند که برخی نیز جانشان را به خاطر ابتلا به کرونا از دست دادند.

مسکنی درباره مبلغ کمک‌های مردمی گفت: در سال ۹۸-۹۹ حدود ۹ میلیارد تومان کمک مردمی جمع شد. ما در حال حاضر، حدود چهار و نیم میلیون خانوار متوسط رو به پایین داریم که حدود ۲۲ میلیون نفر می‌شود و در حاشیه شهر‌ها مشکلات مردم بیشتر است.

سپس گروه میثاق تهران که گروه سرودی متشکل از نوجوانان پسر بود سرودی در وصف امام رضا(ع) و سرود دیگری برای شهید اژدری اجرا کردند.

در این مراسم از جهادگران مناطق مختلف تهران، امور استان ها، خدمات و پشتیبانی، روابط عمومی، گروه عمرانی، پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، کارگروه جهادی، مبارزه با بحران، تیم تحقیق و توسعه، تیم فعالان مساجد، تقدیر شد.

سپس شرکت‌کننده عصر جدید، هادی احمدی، با لباس محلی بختیاری برای حاج قاسم شعری را به زبان محلی خودش خواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.