لزوم تشکیل کمیته‌هایی برای تحقق جهش تولید در کردستان

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: تشکیل این کمیته‌ها باید زمینه‌ساز مشارکت مردم در راستای افزایش تولید باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان بعدازظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان گفت: گفتمان‌سازی، ظرفیت‌سازی و انگیزه‌پردازی در تحقق شعار سال و فرهنگ‌سازی برای ترویج فرهنگ عمومی از مولفه‌های مهم و ارزشمند است که باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

آیت‌الله حسینی شاهرودی یا تاکید بر اینکه نگرش مادی تولیدکنندگان باید بر توجه به منفعت فردی به منفعت عمومی باشد بیان کرد باید کمیته‌هایی تشکیل شود تا مردم را به صحنه آورد و از ظرفیت‌های استان برای جهش تولید بهره ببرند.

او اعلام کرد: در شرایطی که ویروس کرونا گسترش یافته باید ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راستای تحقق جهش تولید کار کرد و بی‌شک کردستان ظرفیت جهش تولید را در این شرایط دارد که نمونه آن تولید ماسک بود که می‌تواند الگویی برای افزایش سایر تولیدات در استان باشد.

عبید رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این جلسه گفت: اهتزار پرچم امام رضا (ع)، شرکت کانون‌های مساجد در دو پویش‌های سلام بر امام و فدای دخترم، عطرافشانی بقعه هاجره خاتون، آئین تجلیل از فعالان فرهنگی و سرکشی از شهیدان مدافعان سلامت از برنامه‌های حوزه فرهنگ و هنر استان کردستان در ایام دهه کرامت بود که انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان راه‌اندازی ۱۴ موسسه قرآنی جدید در سطح، اهدای ۴۰۰ جلد کتاب نفیس میان ۱۲ کانون فرهنگی ملی فهما، ثبت نام ۵۵۸ نفر در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم و رونمایی از سایت فهما در استان نیز از اقدامات شورای فرهنگ عمومی در استان است.

کامل گلباغی دبیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با اشاره به اینکه ماموریت اصلی ما سند تحول فرهنگ قرآنی است، یادآور شد: ۴۹ درصد اعتبارات بخش قرآنی به کمیسیون آموزش عمومی اختصاص می‌یابد.

دبیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با بیان اینکه از سال ۹۳ هیچ موسسه قرآنی ثبت نشده بود، اعلام کرد: تاکنون مجوز ۱۴ موسسه قرانی صادر شده و ثبت هفت موسسه نیز در دست اقدام است.

حجت‌الاسلام علی مرادی رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیجار و امام جمعه بیجار برنامه‌ریزی فرهنگی در کنار تامین نیاز‌های مردم را رسالت ما مسوولان نظام دانست و افزود: پیامبر می‌فرمایند دو گروه از امتم در فرهنگ امت من تاثیرگذارند که اگر سالم باشند جامعه نیز سالم خواهد بود و آن حاکمان و اُمرا و همچنین دانشمندان و فرهیختگان هستند که بر فرهنگ عمومی مردم اثرگذارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیجار و امام جمعه این شهرستان اضافه کرد: صدا و سیما بعنوان دستگاه اطلاع‌رسان نیست بلکه دستگاهی فرهنگساز است و باید فرهنگ دینی و عمومی را میان مردم ایجاد کند.

او عنوان کرد: رسانه و فضای مجازی نیز در ارتقای فرهنگ عمومی مردم اثرگذار هستند و باید با استفاده از این ظرفیت‌ها برای ترویج فرهنگ دینی استفاده کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.