حوزه فرهنگ دینی یکی از اولویت‌های اصلی کمیسیون فرهنگی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: حوزه فرهنگ دینی یکی از اولویت‌های اصلی کمیسیون فرهنگی در دوره جدید است.

حوزه فرهنگ دینی یکی از اولویت‌های اصلی کمیسیون فرهنگیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  حجت الاسلام نصیرایی سخنگویی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: فعالان قرآنی هرچه سریع‌تر گزارشی آسیب‌شناسانه شامل نقاط قوت و ضعف فعالیت‌های قرآنی در گذشته به کمیسیون ارائه دهند و انتظارات و مطالبات خود را نیز مطرح کنند تا مجلس برای رفع مشکلات این حوزه عالمانه ورود کند.

 او افزود: در جلسه اولویت‌های مهمی که کمیسیون باید آن‌ها را دنبال کند مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت و همه اعضا متفق‌القول براین عقیده بودند که باید خط مشی و دغدغه‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب به شکل واقعی مد نظر کمیسیون فرهنگی قرار گیرد.

حجت الاسلام نصیرایی ادامه داد: اولویت‌های اصلی کمیسیون فرهنگی در دوره جدید حوزه خانواده، جمعیت، فضای مجازی، فرهنگ دینی، رسالت‌های نهاد‌ها و ارگان‌های فعال در حوزه فرهنگی است و باید ماموریت‌ها و خطوط قرمز جدیدی که می بایست برای این نهاد‌ها متناسب با گام دوم انقلاب تعریف شود، مورد بررسی قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وقتی خروجی صدا وسیما، رسانه‌ها و فضای مجازی و برنامه‌های تولید شده در حوزه خانواده مبتنی بر نگاه و دغدغه رهبری باشد خودبه‌ خود فرهنگ و رویکرد دینی نیز تقویت خواهد شد و سبک زندگی اسلامی، که سعادت جامعه را در برخواهد داشت، محقق می‌شود.

او درباره جایگاه فعالیت‌های قرآنی در مجموعه فرهنگ دینی و نگاه کمیسیون فرهنگی به این حوزه، گفت: اساس کار همه ما باید قرآن باشد.

حجت‌الاسلام نصیرایی ادامه داد: همانطور که گفتم فرهنگ دینی و تعریف جدید و متناسب با نیاز روز از ماموریت‌ها و فعالیت‌های نهاد‌های فرهنگی یکی از اولویت‌های اصلی کمیسیون است و از این حیث به مجموعه‌ها و مؤسسات قرآنی در سطح کشور توجه ویژه‌ای می‌شود.

توجه ویژه کمیسیون فرهنگی به فعالیت‌های قرآنی

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان بیان کرد: بناست که اعضای کمیسیون فرمایش رهبر معظم انقلاب را به منزله حجت در نظر بگیرند و پیگیری کنند.

او افزود: رهبر معظم انقلاب حدود ده سال پیش فرمودند که باید ده میلیون حافظ قرآن تربیت شود.

حجت‌الاسلام نصیرایی بیان کرد: این اتفاق امروز تا چه اندازه محقق شده است و نهاد‌های مرتبط از جمله اوقاف، سازمان تبلیغات و مجموعه‌های قرآنی هر کدام بحث و دیدگاه خود را دارند و عملاً نمی‌دانیم این فرمایش رهبری را از چه نهادی مطالبه کنیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتقاد داریم این نوع فرمایشات مقام معظم رهبری باید به عنوان دستور‌العمل مطرح شود، گفت: راهکار‌های تحقق آن مورد بررسی قرار گیرد، حتماً به دستور کار کمیسیون فرهنگی تبدیل می‌شود.

او  اظهار کرد: مسئله تعیین اولویت‌های کمیسیون فرهنگی همچنان در دو تا سه جلسه آتی کمیسیون محور اصلی بحث است.

حجت‌الاسلام نصیرایی افزود: به فعالان قرآنی پیشنهاد می‌کنم از آنجا که اکثریت اعضای کمیسیون به مسائل قرآنی و دینی اشراف خوبی دارند و اکثر اعضای کمیسیون از روحانیت هستند، به سرعت گزارشی را تهیه کنند و جمع‌بندی خود را از نقاط قوت و ضعف فعالیت‌های قرآنی در گذشته به کمیسیون فرهنگی ارائه دهند.

او گفت: مجموعه دلایل کم‌توجهی به حوزه قرآن و مباحث قرآنی در کشور را مطرح کنند تا کمیسیون و مجلس بتوانند برای رفع مشکلات این حوزه عالمانه ورود و انتظارات خود را نیز از کمیسیون فرهنگی بیان کنند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.