ممنوعیت برگزاری مراسم‌ عروسی و عزاداری در شهربابک

فرماندار شهربابک گفت: با بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا در شهربابک، محدودیت‌های جدیدی از جمله ممنوعیت برگزاری مراسم‌های عروسی و عزاداری در شهرستان اعمال می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سعید قائینی فرماندار شهربابک در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای این شهرستان گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت وضعیت کرونا در شهربابک قرمز است.

او با بیان اینکه جان یک انسان، خط قرمز مسئولان شهرستان است، افزود: هرکسی باید از خود شروع و مسائل بهداشتی را رعایت کند تا کار برای کادر درمان سنگین نشود.

 

قائینی تصریح کرد: برگزاری مراسم عزاداری از فردا ۱۲ تیرماه در مساجد، منازل، حسینیه‌ها و ... تعطیل است و در صورت مشاهده با صاحبان عزا برخورد قانونی می‌شود.

او برگزاری مراسم عروسی از ۱۴ تیرماه تا اطلاع ثانوی را ممنوع اعلام کرد و اظهار داشت: تالاری که میزبان مراسم عروسی باشد، طبق مصوبات ستاد مدیریت کرونا در شهربابک پلمب می‌شود.

 

فرماندار شهربابک تاکید کرد: قهوه خانه ها، کافی شاپ ها، تریا سرا‌ها از فردا صبح تا اطلاع ثانوی تعطیل است و در صورت باز بودن، تا سه ماه پلمب می‌شوند.

قائینی بیان داشت: پیرو مصوبه هفته گذشته، تمامی باشگاه‌های ورزشی در هر رده سنی و رشته ورزشی در بخش‌های بانوان و آقایان باید تعطیل شوند و در صورت باز بودن، اداره صمت موظف به رسیدگی است و اگر گزارشی برسد دادستان و نیروی انتظامی با باشگاه داران برخورد قاطع خواهند کرد.

 

فرماندار شهربابک به تعطیلی گیم نت‌ها نیز اشاره کرد و گفت: همه کلاس‌های آموزشی، هنری، تقویتی، درسی و... در هر رده سنی و شرایطی تعطیل است و در صورت تخطی، رئیس دستگاه مربوطه باید پاسخگو باشد.

او با اعلام اینکه شهرداران با همکاری مجتمع مس نسبت به نصب بنر‌های تبلیغاتی و فرهنگ سازی در خصوص مقابله با ویروس کرونا اقدام کنند، تاکید کرد: ضدعفونی معابر، عابر بانک‌ها و مسیر‌های پرتردد یک روز در میان در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

 

قائینی با بیان اینکه اگر پمپ‌های بنزین مسائل بهداشتی را رعایت نکنند، باید تعطیل شوند، اعلام کرد: اگر در نانوایی‌ها نیز بهداشت را رعایت نشود، بدون اخطار تعطیل می‌شوند.

او تصریح کرد: آرایشگاه‌ها با نوبت قبلی و بدون تجمع فعالیت کنند در غیر این صورت این صنف هم به تعطیلی می‌انجامد.

 

فرماندار شهربابک بانک‌ها را محلی پر تردد دانست و افزود: برخی از بانک‌ها، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و بعد از بازرسی و نظارت و ادامه دار بودن این موضوع روسای بانک‌ها بازخواست می‌شوند.

او با تاکید بر اینکه بخشداران و شهرداران باید از ورود گردشگر به شهرستان ممانعت کنند، اظهار داشت: از برگزاری همایش ها، کنفرانس‌ها و جلسات نیز در هر قالبی تا اطلاع ثانوی خودداری شود.

 

قائینی بیان داشت: رستوران‌ها و فست فودی‌ها فقط به صورت بیرون بر فعال باشند و همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

او تصریح کرد: در خصوص تعطیلی نماز جمعه و برگزاری نماز جماعت در مساجد هم، امام جمعه و مدیر سازمان تبلیغات اسلامی تصمیم گیری می‌کنند.

 

قائینی اظهار داشت: اگر آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان کاهش یابد، محدودیت‌ها کمتر می‌شود و اگر شاهد بالا رفتن آمار باشیم، محدویت‌ها تشدید و حتی به تعطیلی بازار و کنترل تردد‌ها منجر می‌شود.

ناصر مرتضی زاده رئیس شبکه بهداشت و درمان شهربابک نیز در این جلسه آمار افراد مشکوک به کرونا در شهربابک را از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۱۴۴نفر اعلام کرد.

 

او افزود: تنها ۱۰نفر از این تعداد بستری و ۱۳۳نفر بصورت سرپایی درمان شدند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار