افزایش حجم صادرات کالا در بندر خرمشهر

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از افزایش کم سابقه حجم صادرات کالا در این بندر خبر داد.

نوراله اسعدی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: با توجه به حجم بالای کالای ورودی به بندر خرمشهر و در راستای تسهیل و تسریع در فرآیند صادرات، اسکله تاسیسات دریایی به اسکله‌های ۲۰ گانه بندر خرمشهر افزوده شد.

او افزود: با توجه به افزایش کم سابقه حجم صادرات کالا در بندر خرمشهر ۳ پست اسکله واقع در تاسیسات دریایی بندر خرمشهر به اسکله‌های ۲۰ گانه برای تخلیه و بارگیری کالا و تسهیل در روند صادرات اضافه شد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در تاسیسات دریایی خرمشهر مجموعا حـدود ۶۰۰ متـر اســکله سـنگین و ۴۰۰ متــر اسـکله سبک وجود دارد.

اسعدی تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۶۹۵ هزار و ۷۹۵ تن کالا از بندر خرمشهر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.

او گفت: تمام امکانات زیرساخت‌ها و تاسیسات در بندر خرمشهر آمادگی کامل برای تمام عملیات‌های بندری را دارد ودر روز‌های آتی شاهد افزایش بیشتر فعالیت‌های این بندر در زمینه صادرات کالا‌ها هستیم.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اعلام رشد ۱۱۲ درصدی صادرات کالای کانتینری یخچالی و خشک افزود: طی این مدت بیش از ۱۳ هزار و ۹۱۸ تن عملیات بارگیری کانتینری در بندرخرمشهر به ثبت رسیده است.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی (ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می‌شود و به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار پر مصرف کشور‌های عراق و کویت به عنوان مهم‌ترین بندر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشور‌های واقع در کریدور مزبور به شمار می‌آید.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.