ایجاد خط کانتینری یخچالی از مسیر دریایی بندر خرمشهر به کشورهای همجوار

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از ایجاد و راه اندازی خط کانتینری یخچالی از مسیر دریایی بندر خرمشهر به کشورهای همجوار خبر داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،نوراله اسعدی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: علیرغم تحریم های ظالمانه و شیوع کرونا  و توقف فعالیت های بندری و دریایی در بیشتر کشورهای جهان بندر خرمشهر توانست با راه اندازی خط کانتینری یخچالی و افزایش صادرات کالاهای کانتینری  تحریم ها را با تکیه بر تمام ظرفیت ها و زیر ساخت های مناسب این بندر کم اثر تر کند و ارز آوری بیشتری برای کشور رقم بزند.

او تصریح کرد: طی ۳ ماهه نخست سالجاری صادرات کالا‌های کانتینری رشد ۳۷۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان میدهد که بندر خرمشهر در زمینه صادرات و عملیات تخلیه و بارگیری توانست به رکورد بی سابقه‌ای در تاریخ فعالیت‌های این بندر دست یابد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: عمده کالا‌های صادراتی غیرنفتی از بندر خرمشهر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و همجوار را کالا‌های فله خشک، کالا‌های کانتینری خشک و کالا‌های کانتینری یخچالی تشکیل می‌دهد.

اسعدی در پایان افزود: هم اکنون بخش قابل توجهی از صادرات به کشور‌های حاشیه خلیج فارس از طریق مسیر دریایی بندر خرمشهر صورت میپذیرد که نرخ حمل مناسب و کاهش تعرفه‌های تخلیه و بارگیری و نزدیکی مسافت به کشور‌های همجوار جاذبه مطلوبی را برای سرمایه گذاران و صادر کنندگان فراهم کرده است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.