استاندار کرمانشاه؛

سد شرفشاه سومار سیزدهمین سد مخزنی استان کرمانشاه است

استاندار کرمانشاه گفت: سد شرفشاه سومار سیزدهمین سد مخزنی استان است که امروز (پنجشنبه دوازدهم تیرماه) از سوی رییس جمهوری در بخش مرزی سومار مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در حاشیه افتتاح سد شرفشاه  گفت:  فاصله سد شرفشاه سومار تا نقطه صفر مرزی ۳۳ کیلومتر است که هدف از احداث آن عمران و آبادانی منطقه و ایجاد زیرساخت‌های لازم در سومار و نفت شهر است که در زمان جنگ تحمیلی تخریب شدند و مشکلاتی که برای مردم این منطقه ناشی از آن به وجود آمد.

او اظهار داشت: افتتاح این سد می‌تواند این مشکلات را رفع کند و آبرسانی به شهر سومار، بازارچه و روستا‌های اطراف یکی دیگر از اهداف احداث این سد است.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه گفت: یکی از دلایلی که مردم در منطقه سومار حضور ندارند دسترسی نداشتن به آب شرب است که با افتتاح این طرح و راه اندازی این طرح، مشکل آب شرب سومار حل می‌شود و مردم می‌توانند به موطن خود برگردند هرچند که مستلزم هزینه‌های زیاد است.

بازوند ادامه داد: مقداری از آب شرب سد هم برای نفت شهر در نظر گرفته شده که در بلندمدت مثمر ثمر است و علاوه بر آن سه هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در محدوده نفت شهر سومار را زیرپوشش آبیاری تحت فشار قرار می‌دهد که زمینه اشتغال را برای مردم فراهم خواهد کرد تا مردم برگردند و ساکن این مناطق شوند.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار