قطار آموزش و ترویج و مشارکت‌های مردمی به ایستگاه طارم رسید

رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: هم زمان با گرم شدن هوا که منجر به خشک شدن علوفه‌های یک ساله می‌شود احتمال آتش سوزی مراتع افزایش می‌یابد.

منابع طبیعیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ایده لویی رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: هم زمان با گرم شدن هوا که منجر به خشک شدن علوفه‌های یک ساله می‌شود احتمال حریق‌های بزرگ در جنگل‌ها و مراتع افزایش می‌یابد، به نحوی که کوچکترین جرقه و آتش با سرعت گسترش یافته و سطح وسیعی از عرصه‌های منابع طبیعی دچار آتش سوزی می‌شود و ضمن از بین رفتن پوشش گیاهی منطقه، موجب خسارت‌های مالی و گاه جانی می‌شود.

ایده لویی افزود: در راستای کاهش این خسارات اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان در کنار سفیران انفال به مناطق مختلف استان زنجان سفر کرده و کلاس‌های آموزشی برای دهیاران و اهالی روستا‌ها برگزار می‌کنند.

او خاطر نشان کرد: در این طرح که با همکاری روستائیان و گروه‌های داوطلب مردمی با هدف واکنش سریع در هنگام حریق صورت می‌گیرد، جوامع محلی با روش‌های پیشگیری از وقوع احتمالی آتش سوزی‌ها و چگونگی کنترل آن آشنا می‌شوند.

این مقام مسئول از اجرای این طرح در تمامی نقاط مختلف استان زنجان خبر داد و گفت: حال قطار آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی به ایستگاه طارم رسیده است.

ایده لویی ادامه داد: مناطق بحرانی لحنه، زرده، گیلانکشه، هزاررود، شیت، ولیدر، تازه کند، باکلور و جمال آباد میزبان تلاشگران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به منظور برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی است.

گفتنی است که بهره برداران و جوامع محلی در این دوره از کلاس‌های آموزشی از اهمیت حفظ مراتع و لزوم به موقع اقدامات لازم به هنگام آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها آگاه می‌شوند.

ضرورت مشارکت اهالی در زمان حریق و واکنش سریع آنان از دیگر اهداف برگزاری این کلاس‌های آموزشی و ترویجی است.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.