پتانسیل‌های صنعت گردشگری باید شناسایی شوند

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت:پتانسیل‌ها و برنامه‌ریزی اصولی و مناسب صنعت گردشگری باید شناسایی شوند.

طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری مستلزم ورود بخش خصوصی است و باید برای جلب سرمایه گذاران در عرصه گردشگری تلاش کرد.

او اظهار کرد: زنجان دارای سابقه فرهنگی- تاریخی غنی و برخوردار از مناظر و چشم انداز‌های طبیعی دارای پتانسیل بالا برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است و گردشگری، از پدیده‌های مهم عصر حاضر بوده و به عنوان یکی از منابع مهم اقتصادی، و عاملی موثر در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جوامع انسانی قلمداد می‌شود.

طاهری تاکید کرد: باید گردشگری به عنوان یک اولویت در دستور کار برنامه ریزان استانی قرار گیرد و بهره برداری لازم از این پتانسیل در راستای توسعه اقتصادی شهرستان‌های استان انجام گیرد و مرکز استان موانع و مشکلات را از جلوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در شهرستان‌ها بردارد نه اینکه با شهرستان‌ها رقابت کرده و موجب ایجاد شکاف شود.

نماینده مردم شهرستان زنجان و طارم یادآور شد:هم اکنون ظرفیت‌های اقامتی - پذیرایی و تفریحی محدود این شهرستان پاسخگوی نیاز مسافران و گردشگران نیست.

او افزود:در جوامع پیشرفته صنعت توریسم پتانسیل و یک امتیاز مهم برای توسعه است بنابراین این اداره کل هم برای تقویت صنعت توریسم در استان راهکار‌های لازم را در سال جاری تدوین کرده است و پتانسیل‌ها و برنامه‌ریزی اصولی و مناسب صنعت گردشگری باید شناسایی شوند.

نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت:باید تلاش کنیم از ظرفیت‌های موجود گردشگری در کشور استفاده کنیم و دستاورد‌های محقق شده فعلی را حفظ و تلاش کرد و توانمندی و استعداد استان در بخش میراث فرهنگی وجذب گردشگر حائز اهمیت است.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.