تصویب ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح راه آهن بوشهر - شیراز

استاندار بوشهر گفت: ۹۰ میلیارد تومان اعتبار امسال برای اجرای طرح راه آهن بوشهر - فارس مصوب شده است.

طرح راه آهن بوشهر - شیرازبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر  امروز پنجشنبه در بازدید از قطعه ۱۰ طرح راه آهن بوشهر _فارس به رسانه‌ها بیان کرد: از این میزان اعتبار ۵۵ میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه و ۳۵ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات توازن منطقه‌ای مصوب شده که انتظار می‌رود با توجه به وعده سازمان برنامه و بودجه این اعتبار امسال به صورت ۱۰۰ درصد محقق شود.

او افزود: با نگاه و حساس دولت نسبت به راه آهن بوشهر - فارس پارسال ۱۰۰ درصد اعتبار این طرح با وجود همه مشکلات و تنگنا‌های مالی دولت جذب و پیمانکار طرح نیز هزینه کرده و در زمان حاضر این طرح در مرحله حفاری تونل‌ها و احداث پل‌ها قرار دارد.

استاندار بوشهر یادآور شد: سخت‌ترین قطعه راه آهن بوشهر - فارس همین قطعه است که ۱۸ درصد عملیات خاکبرداری،  ۲هزار و ۵۰۰ متر حفاری تونل و سه کیلومتر احداث پل باید انجام شود.

گراوند گفت: مصوبه قبلی شورای اقتصاد در خصوص راه‌آهن بوشهر- شیراز  تنها ۲۵۰ کیلومتر تا پایان استان فارس را شامل می‌شد و بوشهر جزو این مصوبه نبوده است، اما در این دولت پی‌گیری شد و ۴۵۰ کیلومتر راه‌آهن بوشهر - شیراز در شورای اقتصاد مصوب شد و با استفاده از منابع بودجه‌ای کشور کار شروع شد.

او عنوان کرد: راه آهن بوشهر - شیراز یکی از طرح‌‌های حیاتی استان است و در دولت تدبیر و امید با وجود مشکلات و محدودیت‌های مالی با پیگیری‌های صورت گرفته روند این طرح متوقف نشد که در این رابطه از همراهی و همکاری چهار نماینده سابق استان در مجلس قدردانی می‌شود.

استاندار بوشهر ادامه داد: در زمان حاضر قطعه ۱۰ الف و ب طرح راه آهن بوشهر - فارس ۲۱.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که انتظار می‌رود با اجری تونل‌ها و پل‌ها این درصد افزایش یابد.

گراوند افزود: مردم باید بدانند طرح راه آهن بوشهر - فارس در سخت‌ترین شرایط مالی کشور فعال است و پارسال نیز با وجود سخت‌ترین و بی‌سابقه‌ترین  تحریم‌ها در ۴۰ سال گذشته، اما به صورت ۱۰۰ درصد اعتبار آن جذب و در زمان حاضر نیز فعال است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۰:۳۵ ۱۳ تير ۱۳۹۹
همه استانها از شبکه راه آهن برخوردار هستند جز بوشهر در مقابل سرمایه هایی که از این استان برداشته میشه هزینه های صحبت شده قطره ای هست در مقابل ولی چرا و به چه علت تمایلی ندارند که خط آهن کشیده بشه یه سئوال هست