انصارالله یمن خطاب به متجاوزان: ما اهل صلحیم اما برای جنگ هم آماده‌ایم

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن خطاب به متجاوزان سعودی-آمریکایی گفت: اگر صلح می‌خواهید ما اهل صلحیم و اگر جنگ می‌خواهید ما برای آن نیز آماده‌ایم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن خطاب به متجاوزان سعودی-آمریکایی گفت: اگر صلح می‌خواهیم ما اهل صلحیم و اگر جنگ می‌خواهید ما برای آن نیز آماده ایم.

او در صفحه خود در توییتر،بخشی از مصاحبه اش با شبکه الجزیره عربی را منتشر کرد.

محمد البخیتی در این مصاحبه تهدید کرد: با توجه به اینکه یمن حق دارد از خود دفاع کند بنابراین عملیات نظامی در عمق خاک سعودی ادامه خواهد یافت.

او در گفت‌وگو با مجری این شبکه تلویزیونی تصریح کرد: عربستان سعودی فیلمی را منتشر کرده است که در آن هدف قرار گرفتن فرودگاه ابها را نشان می‌دهد. این فرودگاه بیش از یکسال است که هدف قرار داده شده است. همچنین این فیلم برخی لاشه‌های موشک‌هایی که خاک عربستان سعودی با آن هدف قرار داده شده بود را نشان می‌دهد. عربستان این کار‌ها را برای مظلوم نمایی و جذب افکار عمومی جهان به سمت خود انجام می‌دهد، اما ما به مقامات سعودی می‌گوییم: اگر صلح می‌خواهید ما آماده ایم، زیرا ما اهل صلح هستیم و اگر جنگ می‌خواهید باز هم آماده ایم، زیرا ما مردان جنگ هستیم، اما شرافتمندانه بجنگید و به شورای امنیت نروید و شکایت و گریه و زاری نکنید، زیرا ما شورای امنیت و آنچه را جامعه بین المللی می‌نامند زیر پای خود می‌گذاریم، زیرا ما از خود دفاع خواهیم کرد و هر وجب از خاک یمن را آزاد خواهیم کرد و به هر میزان که گریه و زاری کنند و شکایت به شورای امنیت ببرند برای آن‌ها سودی در بر نخواهد داشت.

مجری شبکه الجزیره در ادامه از البخیتی پرسید: «آیا واقعا شما شورای امنیت را زیر پای خود می‌گذارید؟» محمد البخیتی در پاسخ گفت: بله، شورای امنیت تجاوز به یمن را قانونی و مشروع دانسته و یمن را از حق دفاع از خود محروم کرده است. ما هم اکنون با هدف قرار دادن خاک سعودی در واقع قطعنامه‌های شورای امنیت را زیر پا له می‌کنیم؛ زیرا مشروعیت مان را از خدا و رسول او و انسان‌های مومن داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار