ترکیه خواستار عذرخواهی فرانسه شد

وزیر خارجه ترکیه طی یک کنفرانس خبری، خواستار عذرخواهی فرانسه در خصوص «مواجهه دریایی» در دریای مدیترانه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مولود چاووش اوغلو روز پنج‌شنبه اظهار کرد که فرانسه باید از «ادعا‌های دروغین» درباره حادثه دریایی در دریای مدیترانه و مواجهه با کشتی باری ترکیه از آنکارا عذرخواهی کند.

کشتی گشت‌زنی فرانسه چندی پیش، به تردد کشتی ترکیه در دریای مدیترانه که به سمت سواحل لیبی در حال حرکت بوده، مشکوک می‌شود و درخواست توقف آن را می‌دهد. در این بین کشتی باری ترکیه از تقاضای فرانسه سر باز می‌زند و کشتی گشت‌زنی فرانسوی را در تیررس خود قرار می‌دهد.

فرانسه معتقد است که کشتی باری ترکیه حامل ادوات نظامی در راستای تجهیز دولت وفاق ملی لیبی بوده است. فرانسه معتقد است که آنکارا دائما تحریم‌های تسلیحاتی لیبی را نقض می‌کند.

وزیرخارجه ترکیه در این‌باره گفت: «فرانسه ادعا‌های دروغین علیه ترکیه را نمی‌پذیرد». وی افزود: «ما انتظار داریم که فرانسه بدون قید و شرط عذرخواهی خود را ابراز کند».

آنکارا ادعای فرانسه درباره کشتی باری ترکیه را «بی‌اساس» خوانده و گفته که حرکت کشتی فرانسوی خطرناک بوده است.

فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد که در مشارکت خود در مأموریت ناتو در دریای مدیترانه صرف‌نظر کرده است. گفته می‌شود که تصمیم فرانسه در پی عدم حمایت ناتو از فرانسه در حادثه تقابل کشتی‌ها بوده است.

این حمله جدیدترین اختلاف بین دو کشور در خصوص بحران لیبی است. تحرکات ترکیه و فرانسه در لیبی و حمایت از از طرف‌های درگیر در این کشور در حالی صورت می‌گیرد که سازمان ملل بارها از طرف‌های خارجی حاضر در لیبی درخواست کرده تا آتش درگیری‌های نظامی در این کشور را شعله‌ور نکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار