تولید سالانه بیش از ۵۰۰ تن ماهی در ملایر

مسئول شیلات جهاد کشاورزی ملایر از تولید سالانه بیش از ۵۰۰ تن ماهی در این شهرستان خبر داد.

تولید سالانه بیش از ۵۰۰ تن ماهی در ملایربه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مسعود نوروزی، مسئول شیلات جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به اینکه شهرستان ملایر بین رتبه دوم یا سوم تولید ماهی را در استان دارد اظهار کرد: در حال حاضر ۲۷ مزرعه پرورش ماهی در سطح شهرستان فعالیت دارند.

او با بیان اینکه از ابتدای امسال یک‌هزار قطعه بچه‌ماهی در استخر‌های پرورش ماهی شهرستان رهاسازی شده است افزود: این میزان رهاسازی تا پایان سال افزایش خواهد داشت.

مسئول شیلات جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه علاوه بر استخر‌های پرورش ماهی خوراکی در شهرستان چند واحد پرورش ماهی‌های زینتی نیز در ملایر فعال است گفت: سالانه بیش از ۱۵۰ هزار قطعه انواع ماهی‌های زینتی در ملایر تولید می‌شود.

او  در ادامه از فعالیت دو واحد پرورش زالو در ملایر خبر داد و اظهار کرد: همچنین یک واحد پرورش کرکودیل نیز در ملایر فعال است.

نوروزی با بیان اینکه سالانه بیش از ۵۰۰ تن ماهی خوراکی در ملایر تولید می‌شود تصریح کرد: این ماهی‌ها از نوع قزل‌آلا و کپور هستند.

او با بیان اینکه تولید ماهی در شهرستان علاوه بر مصرف داخل به دیگر مناطق نیز صادر می‌شود افزود: علاوه بر فعالیت استخر‌های ماهی تعداد زیادی بچه‌ماهی نیز در سد کلان، انوج و دریاچه کوثر رهاسازی شده است.

مسئول شیلات جهاد کشاورزی ملایر اضافه کرد: یک کارخانه به عنوان تنها کارخانه تولید خوراک ماهی در شهرستان ملایر فعال است که از حدود یک سال پیش فعالیت خود را شروع کرده است.

انتهای پیام / د 

برچسب ها: همدان ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.