مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت خبر داد:

آغاز ثبت نام بیمه سلامت دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی پزشکی

خدابنده‌لو از آغاز ثبت نام بیمه سلامت دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: دانشجویان می‌توانند از طریق صندوق رفاه اقدام کنند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، رحمان خدابنده‌لو مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: دانشجویان دوره دستیاری و دکتری تخصصی پزشکی می‌توانند با مراجعه به پرتال صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، ثبت نام خود را برای داشتن بیمه سلامت نهایی کرده، تا در اسرع وقت اطلاعات به دست آمده در اختیار سازمان بیمه سلامت ایران جهت صدور دفترچه برای این دسته از دانشجویان قرار گیرد.

او در خصوص چگونگی اجرایی شدن بیمه سلامت دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی پزشکی اظهار کرد: برگزاری جلسات مکرر با دبیران شورای مرکزی شورا‌های صنفی دانشجویان و دبیران شورای مرکزی شورا‌های صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی پزشکی به ما کمک کرد تا بتوانیم از نزدیک در جریان مشکلات دانشجویان قرار گرفته و در مسیر رفع این مشکلات اقدام کنیم.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت اضافه کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های دانشجویان شورای مرکزی شورا‌های صنفی دستیاران و دکترای تخصصی، داشتن بیمه درمانی بود تا در صورت بروز مشکلات سلامتی، این دسته از دانشجویان با مانعی در مسیر درمان و هزینه‌های درمانی روبه رو نشوند. با طرح این دغدغه، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت موضوع را به وزیر بهداشت منتقل کرد و وزیر بهداشت نیز به شدت بر اجرای این امر تأکید داشت.

او گفت: در نهایت با پیگیری‌های مکرر معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و همکاری سازمان بیمه سلامت ایران؛ تفاهم نامه‌ای میان معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و این سازمان منعقد شد که بر اساس آن دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی امکان برخورداری از بیمه سلامت را داشته باشند.

خدابنده لو یادآوری کرد: تمام هزینه بیمه سلامت دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی پزشکی که حدود ۶۵۰ هزار تومان به ازای هر نفر در یک سال خواهد بود از سوی وزارت بهداشت و صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می‌شود. مکاتبات لازم با رؤسا و معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت گرفته است.

او با بیان این‌که به دنبال این تفاهم‌نامه باید اطلاعات دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی را در اختیار داشته باشیم تا آن‌ها بتوانند برای خود و افراد تحت تکفل بیمه درمانی دریافت کنند، ادامه داد: بر این اساس با همکاری صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، مکاتبه‌ای با معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور انجام شد تا از طریق مسؤلان رفاهی معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ثبت نام دانشجویان انجام شده و اطلاعات لازم برای صدور دفترچه به دست آید.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت بیان کرد: در ادامه نامه دیگری برای رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از سوی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ارسال شد تا اطلاعات کامل دانشجویان متقاضی را در اسرع وقت برای صدور دفترچه‌های بیمه سلامت در اختیار معانت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت قرار دهند.

او گفت: بر این اساس انتظار داریم از طریق معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها و روسای مراکز درمانی که دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی در این بیمارستان‌ها و مراکز در حال فعالیت هستند، بتوانیم هر چه سریعتر اطلاعات آن‌ها را برای دسترسی به بیمه سلامت در اختیار داشته باشیم.

خدابنده لو با تأکید بر این‌که دانشجویان این فرصت را به هیچ عنوان از دست ندهند، به حوزه مالی این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: برای اجرایی کردن این برنامه، هزینه‌ای از دانشجویان دریافت نمی‌شود و تمام هزینه بیمه سلامت این دانشجویان از سوی وزارت بهداشت و صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می‌شود. بر این اساس نیمی از این مبلغ را وزارت بهداشت و نیمی دیگر را صندوق رفاه دانشجویان در قالب وام پرداخت خواهد کرد و دانشجویان باید سهم صندوق رفاه را در پایان دوره تحصیلی بازپرداخت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار