امسال دانش آموزان کرمانی چگونه در مدارس ثبت نام کنند؟

رییس ستاد ثبت نام دانش آموزان در مدارس استان کرمان از چگونگی ثبت نام دانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف خبر داد.

عباس ضیا، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مدارس کرمان  و رییس ستاد ثبت نام دانش آموزان در مدارس استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: بر طبق آمار اعلام شده، امسال ۶۱ هزار دانش آموز بدو ورود به دبستان برای سنجش در استان کرمان داریم که تقریبا نیمی از آن‌ها پارسال برای ورود به پیش دبستانی سنجش شده اند.

 او با بیان اینکه ۳۶ پایگاه سنجش برای سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان در نظر گرفته شده است، افزود: تعدادی پایگاه سیار هم برای دانش آموزان مناطق عشایری پیش بینی شده که کار خود را  از اول مرداد آغاز  می کنند.

 معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان در خصوص سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان، گفت: امسال به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، روزانه حدود ۲۰ نفر سنجش می‌شوند، در صورتی که پارسال ۴۰ نفر سنجش می‌شدند.

او با اشاره به اینکه امسال ۵۰ هزار نوآموز پیش دبستانی در استان کرمان وجود دارد، بیان کرد: به علت جلوگیری از ازدحام در پایگاه‌های سنجش، امسال سنجش پیش دبستانی ها، همزمان با پایه اول صورت نمی گیرد؛ بلکه این سنجش در طول سال صورت می پذیرد تا در صورت نیاز، اقدامات مداخله‌ای انجام شود.

رییس ستاد ثبت نام دانش آموزان در مدارس استان کرمان با بیان اینکه در دوره ابتدایی، مدارس نمونه دولتی وجود ندارد، گفت: در دوره متوسطه اول هم، فقط در مناطق محروم، مدرسه نمونه دولتی داریم و  مدارس نمونه دولتی گذشته، تبدیل به هیئت امنایی شده اند که برای ثبت نام نیاز به کروکی محل سکونت است. 

 او تصریح کرد: در دوره متوسطه دوم، مدارس نمونه دولتی داریم که  آزمون آن ها ۲۰ تیر برگزار می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد: ثبت نام مدارس استعداد‌های درخشان پایه‌های هفتم و دهم انجام شده است که آزمون متوسطه اول ساعت ۸ صبح ۲۷ تیر ۹۹ و آزمون متوسطه دوم، ساعت ۱۴  همان روز برگزار می‌شود که در این آزمون ها، ۹۰ نفر پذیرفته می‌شوند.

او درباره شهریه مدارس تصریح کرد: امسال در مدارس شاهد، افزایش شهریه نداریم و همان شهریه پارسال گرفته می‌شود؛ ولی در مدارس غیردولتی ۳۰ درصد افزایش شهریه خواهیم داشت که براساس عملکرد آن ها تعیین می شود. همچنین در مدارس هیئت امنایی که شهریه برای فعالیت‌های فوق برنامه دریافت می شود، چون هنوز وضعیت آن ها مشخص نیست، فعلا نباید شهریه‌ای گرفته شود.

ضیا درباره نحوه ثبت نام دانش آموزان گفت: ثبت نام در مدارس به علت شیوع بیماری کرونا با رعایت همه موارد بهداشتی و اصل فاصله گذاری فیزیکی، فقط برای پایه‌های ورودی اول ابتدایی، هفتم و دهم به صورت حضوری و برای سایر دانش آموزان پایه‌های میانی از سوی اولیای مدرسه انجام می‌شود و نیازی به حضور معلم و دانش آموز نیست.

او افزود: در بعضی از شهرستان‌ها و مناطق، ثبت نام از طریق سایت انجام می‌شود و برای هر مدرسه، سامانه‌ای طراحی شده که همه اطلاعات ضروری در آن ذکر شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه متولدان نیمه دوم سال ۹۳ و نیمه اول ۹۴ برای پیش دبستانی و متولدان نیمه دوم سال ۹۲ و نیمه اول ۹۳ برای پایه اول ابتدایی، قادر به ثبت نام هستند، گفت: البته ثبت نام در پایه اول و پیش دبستانی رو به پایان است.

 او با بیان اینکه مهلت دو هفته‌ای ثبت نام در مدارس ابتدایی شاهد به پایان رسیده است، گفت: از اول تا ۱۴ تیر، مهلت ثبت نام برای مدارس متوسطه دوم و از ۵ تا ۲۱ تیر برای مدارس متوسطه اول در نظر گرفته شده است. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار