رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:

واکسن آنفلوانزا برای کرونا ایمنی ایجاد نمی‌کند

عرفانی گفت: واکسن آنفلوانزا به هیچ عنوان برای بیماری کرونا ایمنی ایجاد نمی‌کند، اما با شروع فصل سرد سال احتمال همزمانی آنفلوانزا و کووید ۱۹ وجود دارد.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، واکسن آنفلوانزا  واکسنی خوب بدون ضرر و موثر برای بیماری آنفلوانزا است، اما برای سرماخوردگی و کووید ۱۹ کاربرد و اثری ندارد؛ بنابراین تمام گروه‌های پرخطر با شروع فصل سرد سال باید اقدام به تزریق واکسن آنفلوانزا کنند.

او بیان کرد: علائم اصلی بیماری کووید ۱۹، علائم تنفسی است و ممکن است در سیستم گوارشی بدن از جمله کلیه‌ها نیز علائمی وجود داشته باشد، اما برخی علائم عمومی مانند تب، سردرد، احساس ضعف، خستگی و کوفتگی نیز ممکن است در بیماران وجود داشته باشد.

پرهیز از تماس با بیماران کووید ۱۹

رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اضافه کرد: توصیه اکید ما پرهیز از تماس با بیماران کووید ۱۹ است، اما اگر تماسی با این بیماران داشته باشیم، باید حتما به مدت دو هفته جداسازی از سایرین را مورد نظر داشته باشیم و اگر به علائم مشکوکی برخورد کردیم، از سامانه‌های ۱۹۰ و ۴۰۳۰ مشاوره تلفنی بگیریم تا در صورت نیاز، به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنیم.

عرفانی تاکید کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ است. باید همچنان در خانه بمانیم و فقط در مواقع ضروری از منزل خارج شویم تا انتقال بیماری به حداقل برسد.

او یادآوری کرد: حتما باید به غربالگری کرونا توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا بیماران در مراحل اولیه بیماری، تشخیص داده شوند. شناسایی بیماران در مراحل اولیه چندین مزیت دارد؛ یکی اینکه احتمال سرایت ویروس به دیگران، کاهش می‌یابد. دیگر اینکه احتمال تغییر وضعیت بیماران به شدید و بدحال و در نهایت مرگ و میر کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین باید بیماران را در مراحل اولیه شناسایی کنیم تا باعث انتقال ویروس به سایرین نشوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۴ تير ۱۳۹۹
مسئولان بسیار بسیار محترم در روزهای اول شیوع کرونا حمل ونقل وجه نقد را ممنوع کردن و مردم کم کم عادت میکردند که بجای پول نقد از چک بین بانکی،ساتنا، چکاوک و موبایل بانک استفاده کنند ولی یک ماه هست که فقط برای راضی کردن بعضی افراد همیشه معترض نتنها پول آزاد شده بلکه بدون محدودیت !!!شده و عده ای نادان مثل صد سال پیش با گونی!!!!پول به بانک میارن و هیچکس به فکر کارمندان بانک و خانواده آنها نیست. علی برکت اله!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۳ تير ۱۳۹۹
واکسن آنفولانزارو قبل از پاییز تزریق عمومی می کنن؟ تا کرونا به انفولانزا یا انفولانزا به کرونا خلط نشن؟یا خودمون باید اقدام کنیم؟
United States of America
ناشناس
۰۲:۱۵ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
بابا چرا درست انجام نمیدی
United States of America
ناشناس
۰۲:۱۷ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
ایستگاه شدیم فقط برنامه ویرایش پایه میخواد فاز مثبت بیاد سمت راست من
United States of America
ناشناس
۰۲:۲۰ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
اعتراض به این مجوزت بگیرم