روسیه: توسعه همکاری‌های مسکو و پکن، موجب آشفتگی بولتون شده است

معاون وزیردفاع روسیه تاکید کرد که توسعه همکاری‌های دوجانبه میان این کشور و چین، سیاستمداران آمریکایی از جمله جان بولتون را آشفته کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتینک، الکساندر فومین، معاون وزیر دفاع روسیه طی سخنانی به مطالب اخیر منتشر شده در کتاب جان بولتون در خصوص همکاری‌های روزافزون روسیه و چین و همچنین خطر این دو کشور برای آمریکا، واکنش نشان داد. 

معاون وزیر دفاع روسیه در مورد محتوای کتاب جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، اظهار داشت که همکاری روزافزون روسیه و چین موجب آشفتگی مقامات ارشد سابق آمریکا شده است.

فومین همچنین در ادامه، ادعا‌ی بولتون در خصوص تهدیدات چین را رد کرد.

دو کشور چین و روسیه طی دهه‌های اخیر به طور فزاینده‌ای همکاری های خود در حوزه های مختلف را ارتقاء داده‌اند. مسکو و پکن در حوزه‌های حساسی همچون مسائل نظامی و انرژی با یکدیگر ارتباط تنگاتنگی دارند.

الکساندر فومین در ادامه اظهارات بولتون مبنی بر این‌که دلیل خروج آمریکا از پیمان منع موشک های هسته‌ای میان برد (INF)، عدم مشارکت چین در آن بوده را بی‌اساس خواند.

معاون وزیر دفاع روسیه تصمیم آمریکا مبنی بر عقب‌نشینی از پیمان منع موشک های هسته‌ای میان برد در آگوست سال ۲۰۱۹ را محکوم کرد و اتهامات مطرح شده علیه روسیه از سوی آمریکا را کاملا ساختگی خواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار