میزان آب بدون درآمد در بوشهر و کنگان بسیار بالا است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: میزان آب بدون درآمد در شهر‌های بوشهر و کنگان بسیار بالا است.

  عبدالحمید حمزه‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  عبدالحمید حمزه‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه آب تولیدی این تاسیسات از محل اعتبارات دولتی خریداری و با سوبسید به مشترکان داده می‌شود بیان کرد: هر متر مکعب آب تولیدی از طرح‌های آب شیرین‌کن به میزان ۱۰ هزار تومان خریداری می‌شود و با سوبسید دولتی و با قیمت نازل در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه به علت هدر رفت آب از شبکه توزیع، میزان آب بدون درآمد در شهر‌های بوشهر و کنگان بسیار بالا است افزود: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از آب این ۲ شهر از طریق آب شیرین‌کن با هزینه بالا تولید و مصرف می‌شود، لذا کاهش میزان این هدر رفت بسیار ضروری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از تخصیص اعتبار برای کاهش هدررفت آب از اعتبارات خرید تضمینی آب خبر داد و ادامه داد: برای نخستین بار در کشور اعتباراتی از محل خرید تضمینی آب برای نشت‌یابی و رفع آن به استان بوشهر اختصاص یافت.

حمزه‌پور کشف نشت‌های نامرئی و رفع نشت آب را در اولویت دانست و عنوان کرد: این طرح در مدت شش سال اجرا می‌شود که نقش مهمی در رفع مشکلات هدررفت آب در شهر‌های کنکان و بوشهر دارد.

او از افزایش میزان مصرف آب در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر خبر داد و گفت: توصیه می‌شود مردم در فصل گرم و با توجه به شیوع ویروس کرونا از آب موجود جز برای مصارف آشامیدنی و بهداشتی استفاده نکنند تا مصرف آب از حد متعارف عبور نکند هرچند اکنون میزان مصرف بیش از حدالگو و سرانه مصرف است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تاکید کرد: برای عبور از فصل گرما نیاز به همکاری بیشتر مردم، شورا‌ها و دهیاری‌ها برای کاهش بحران کم آبی است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.