مبتلایان به کرونا پس از تشخیص اولیه از مراجعه به پزشکان متعدد خودداری کنند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: مبتلایان به کرونا پس از تشخیص اولیه از مراجعه به پزشکان متعدد خودداری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بیماران مبتلا به کرونا ضمن پرهیز از خروج از منزل، در صورت لزوم برای حضور در اماکن عمومی از ماسک‌های ساده و در صورت تمایل به استفاده از ماسک فیلتر یا سوپاپ دار باید به دلیل خروج بازدمشان از این منفذ، بر روی آن ماسک ساده پارچه یا سه لایه‌ی جراحی بزنند.

او افزود: پس از تشخیص بیماری از سوی پزشک، بیمار از مراجعه به پزشکان متعدد و متخصصان مختلف ریه، داخلی و عفونی صرفاً جهت اطمینان، خودداری کنند و در خانه بمانند و اصول قرنطینگی را رعایت نمایند.

رحمانی اضافه کرد: مبتلایان به کرونا در صورت تند شدن تنفس و تنگی نفس پس از چند قدم راه رفتن، باید مجدداً به پزشک مراجعه کنند تا در صورت تشخیص اقدامات لازم برای سنجش میزان اکسیژن خون و سی تی اسکن برای آن‌ها انجام شود.

او با بیان اینکه نیازی به انجام تست برای تمامی اطرافیان فرد مبتلا به کرونا وجود ندارد ادامه داد: تشخیص لزوم تست کرونا و آزمایشات تکمیلی با پزشک است.

رحمانی گفت: استفاده همگانی از ماسک در درجه اول اهمیت قرار دارد و مردم می‌توانند از ماسک‌های پارچه‌ای و دست دوز، سه لایه جراحی و N ۹۵ و ... استفاده و احتمال انتقال بیماری به دیگران را کاهش دهند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.