برای ازبین بردن مشکلات حوزه رانندگی و حوادث موجود در این حوزه تمام دستگاه‌های متولی باید پای کار بیایند.

رفع نقاط حادثه خیز با تمام دستگاه‌هابه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، روزانه تعداد زیادی از افراد با وسایل نقلیه خود در سطح شهر تهران تردد دارند که بخشی از آن‌ها با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از ایجاد حادثه جلوگیری می کنند.

در حوادث رانندگی تنها نقش انسان تاثیرگذار نیست و نقاطی که به عنوان نقاط حادثه خیز وجود دارند، می‌توانند بسیار مخاطره آمیز در برابر تصادفات و جان باختن رانندگان وسایل نقلیه باشند.

در سال‌های ۹۷ و ۹۸ در شهر تهران ۱۲۵۵ تصادف منجر به فوت اتفاق افتاده است که این آمار تقریباً سه برابر فوتی‌های حوادث رانندگی کشور سوئیس در سه سال گذشته بوده است.

۴۵ درصد از این تصادفات در شهر تهران عدم توجه به جلو توسط رانندگان بوده که خود این عدم توجه به جلو هم دلایل زیادی نظیر استفاده از تلفن همراه را در بر می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


استفاده از تلفن همراه می‌تواند برای تماس گرفتن یا استفاده از مسیریاب‌های مختلف برای پیدا کردن مقاصد رانندگان باشد.

استفاده از مسیریاب برای پیدا کردن مسیر به علت اینکه نگاه راننده را جلب می کند می‌تواند بسیار مخاطره آمیز باشد که راه حل این موضوع روشن کردن صدای نرم افزار است، تا راننده وسیله نقلیه به تلفن همراه خود نگاه نکند.

در ساعات ۱۴ تا ۲۴ بامداد بیشترین تصادفات رانندگی در سطح شهر تهران رخ می‌دهد و حدود ۶۰ درصد فوتی‌ها نیز ۱۸ تا ۴۰ سال سن دارند.

افرادی هم که به تازگی گواهینامه دریافت می‌کنند در صدر این آمار هستند.

رفع نقاط حادثه خیز با تمام دستگاه‌ها

کدام بزرگراه‌ها خطرناک‌ترین بزرگراه‌ها در سطح شهر تهران هستند؟

خطرناک‌ترین بزرگراه‌های سطح شهر تهران به ترتیب آزادگان، امام علی (ع)، شهید همت، شهید یاسینی، شهید چمران، یادگار امام و دماوند هستند که توصیه می‌شود عابرین پیاده و موتورسیکلت سواران در این اتوبان‌ها تردد نداشته باشند.

این در حالی است که ۸۵ درصد از فوتی‌ها نیز موتورسیکلت سواران و عابرین پیاده بوده‌اند.

بیشترین تصادفات منجر به فوت در مناطق شمال غربی و شمال شرقی سطح شهر تهران بوده و منطقه ۱ نیز کمترین تصادف منجر به فوت را داشت.

پرخطر‌ترین محله‌های تهران در مورد تصادفات منجر به فوت در محله‌های شریعتی جنوبی، شهید کاظمی، شیان، سرخه حصار، ونک، آرارات، آهنگ شرقی، جوادیه، گیشا، مشیریه، شمیران نو و اسماعیل آباد در این ۲ سال بوده‌اند.


بیشتر بخوانید


همه ما شهروندان هم در رفت و آمد‌های روزانه خود حادثه‌های دلخراش رانندگی را در بزرگراه‌های شلوغ و پرتردد یا خیابان‌های خلوت و عادی مشاهده می‌کنیم.

بیشترین آمار تصادفات کشور هم مربوط به شهر تهران است و در این کلانشهر تعداد زیادی نقطه حادثه خیز پرتصادف شناسایی شده که منجر به فوت تعداد زیادی از هموطنان شده است.

به گفته پلیس راهور هم بزرگراه‌های آزادگان، امام علی، همت، حکیم و بابایی بیشترین آمار تصادفات جراحتی شدید و فوتی را به خود اختصاص داده‌اند.

یکی از اقداماتی که در راستای مشخص کردن نقاط حادثه خیز برای رانندگان وسایل نقلیه انجام شده، مشخص کردن آن‌ها بر روی مسیریاب بلد است.

رفع نقاط حادثه خیز با تمام دستگاه‌ها

مردم از نقشه و مسیریاب برای رسیدن به مقصد خود استفاده می‌کنند

به گفته پلیس راهور تهران بزرگ بیشتر مردم از نقشه و مسیریاب برای رسیدن به مقصد خود استفاده می‌کنند و یکی از محل‌هایی که می‌تواند نقاط حادثه خیز را اعلام کند، همین مسیر یاب‌ها است.

درج نقاط حادثه‌خیز در مسیریاب می‌تواند قبل از رسیدن افراد به آن نقاط هشدار‌هایی را دهد تا راننده وسیله نقلیه حواس خود را جمع کند.

این کار برای اولین بار با همکاری پلیس راهور تهران بزرگ مسیر یاب بلد انجام شده که با این هشدار‌ها میتوان از تصادف و جان باختن تعداد زیادی از رانندگان وسایل نقلیه جلوگیری کرد.

البته با این کار تنها جان افرادی که مسیر یاب دارند شاید به خطر نیفتد و برای رفع نقاط حادثه خیز و همچنین کاهش آمار تصادفات رانندگی باید همه دستگاه‌ها پای کار آیند و به حل موضوع بپردازند.

امروزه حوادث رانندگی ضرر‌های زیادی را به کشور وارد می‌کند و نیاز است که تمهیداتی در این راستا اندیشیده شود.

با رفع نقاط حادثه خیز و اندیشیدن تمهیداتی میتوان شاهد کاهش آمار حوادث رانندگی بود، به شرط آنکه همه‌ی دستگاه‌های مربوطه پای کار آیند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۴
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۱۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
اگر ماشین مدرن باشد هم ترمز خیلی قویتری دارد و هم اتاق بسار ایمن تر که مرگ و میر را تا 80 درصد کاهش میدهد
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۶ تير ۱۳۹۹
رانند ها
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۴۰ ۱۶ تير ۱۳۹۹
مقصر اصلی راهنمایی و رانندگی است که با گواهینامه های کیلویی و عدم کنترل باعث این همه تصادفات گشته اگر سرعت خودرو ها به 10 کیلومتر و جاده ها چندین بانده شود باز هم از تعداد تصادفات کم نخواهد شد چون مشکل جای دیگر است وقتی جریمه و درامد نا مشروع دستگاه ها جایگزین ادم سازی میشود زندگی در این مملکت میشود جنگل وحوش که صد رحمت به حیوانات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۶ تير ۱۳۹۹
آموزش ضعیفه
Germany
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
اگر بخواهیم از دید مسعولین نگاه کنیم ماشین ایمنی است و جاده هم همینطور ولی از دید مردم نه جاده ایمن است و نه ماشین ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۶ تير ۱۳۹۹
همیشه اینجوریه که یا راننده مقصر هست یا خلبان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
تصادف بالاخره پیش میاد ، گریزی نیست ! چرا مردم در اثر اولین تصادف باید راهی اون دنیا بشن ! خودرو سازهای داخلی نباید تجدید نظری در کیفیت و استحکام خودروهاشون بکنن اگر شرکت ولوو رو الگوی خودشون در زمینه استحکام خودرو قرار بدهند خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
منصور صباغی
۱۳:۳۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
در درجه اول اداره راه ترابری یا شهرداری ها در درجه بعدی پلیس در درجه بعدی خودروساز در درجه های بعدی ...................... در درجه آخر راننده
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۶ تير ۱۳۹۹
درجه اول راننده درجه بعدی راننده راننده راننده منصور صباغی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۶ تير ۱۳۹۹
باید در دبستان و از دبستان کتابهایی بنام رانندگی و آموزش علایم و قوانین و این آموزشها برای همه باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
آموزشهای بیشتر و بهتر و در شهرهای آموزشی برگزار کردند و دوره های عملی و رانندگی افزایش یابند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
آموزشهای بیشتر و بهتر و در شهرهای آموزشی برگزار کردند و دوره های عملی و رانندگی افزایش یابند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
یکی از راه های کنترل و همچنین پیدا کردن مقصر، اجباری کردن نصب دوربین ثبت رانندگی در جلو و عقب ماشین می باشد. در این صورت اگر تصادفی صورت بگیرد افسر راهنمایی ، خیلی راحت کیفیت و کمیت حادثه را می تواند تشخیص دهد.
همچنین نصب دوربین های ثبت تخلف به صورت مخفی در جلوی داشبورد ماشین های نامحسوس پلیس راهنمایی رانندگی ، و گشت نیروها در سطح شهر و در جاده ها، که تخلفات بسیاری را ثبت می توانند بکنند و هر نقطه برای راننده ی متخلف نا امن خواهد بود و هر کجا میتواند در معرض رصد پلیس باشد. در حالت کنونی ، پلیس کاملا محسوس است و راننده متخلف فقط در حضور پلیس قوانین رو روعایت میکند و درغیر آن مواقع هر طور دلش میخوهد رانندگی میکند چون میداند که کسی حواسش نیست!
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۶ تير ۱۳۹۹
پیدا کردن مقصر که مرده را زنده نمیکند ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۶ تير ۱۳۹۹
مقصر همیشگی و اصلی مردم هستند

نه شرکتهای خودروسازی مقصر هستند

نه راهداری مقصره

همه چی امن و ایمن هست، مردم مقصرن
Iran (Islamic Republic of)
باقرخان سالار ملی
۱۲:۴۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
خودروسازان بی کیفیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
خون مردم تهران رنگین‌تر از مردم شهرستان هاست؟
نقاط حادثه خیز اگر در تهران باعث 40 درصد از تصادفات شده در شهرستان ها مطمئنا بالای 60 درصده چون در شهرستان ها کم کاری ها بشدت بیشتر شده. دقیقا مانند تصادف منجر به مرگ یه دختر 22 ساله در ورودی شهر شیراز شده بود.
۱۲
آخرین اخبار