افزایش نیروهای آتش نشانی در شیراز

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شیراز از افزایش تعداد نیروهای آتش‌نشانی در شیراز خبر داد.

 

افزایش نیروهای آتش نشانی در شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ناصری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شیراز گفت: مجموعه آتش نشانی شیراز از به روزترین و فعال ترین مجموعه‌های آتش نشانی کشور است و همواره در کمترین زمان در خط مقدم مقابله با حوداث حضور دارند.

او، بیان کرد: از ۱۶ تیر ماه ۱۵۸ نیروی تازه استخدام شده به جمع ۵۱۲ نیروی آتش نشان شهرداری شیراز می‌پیوندند و تا حدود زیادی مشکلات کمبود نیرو برطرف می شود.

ناصری تصریح کرد: ۲۲ ایستگاه آتش نشانی در شهر شیراز فعال هستند که به زودی دو ایستگاه دیگر نیز  به بهره برداری می رسد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شیراز ادامه داد: آتش نشانی شیراز در سال ۹۷، حدود ۱۵ هزار عملیات را انجام داد که این آمار در سال ۹۸ با حدود ۱۲ هزار ماموریت، کاهش محسوسی داشت و این نشان از فرهنگ سازی و آموزش‌هایی است که انجام شده است.

او، افزود: با مجهز کردن ایستگاه‌های آتش نشانی به لوازم و تجهیزات ایمنی مورد نیاز و افزایش تعداد ایستگاه‌ها و اضافه کردن نیروی انسانی، سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز بیش از پیش در خدمت شهروندان شیرازی است.

قانع رئیس سازمان آتش نشانی شیراز، با اشاره به آتش سوزی‌های اخیر باغات و کوه‌های اطراف شهر شیراز اضافه کرد: امسال تعداد این آتش سوزی‌ها با تشکیل تیم‌های عملیاتی ویژه نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده است.

او، با بیان اینکه در یک سال گذشته حدود ۱۲ هزار عملیات اطفا حریق  از سوی آتش نشانی شیراز انجام شده است،اضافه کرد: آتش نشانی شیراز علاوه بر عملیات‌های محدوده شهر، در عملیات‌هایی مانند اطفا حریق آتش سوزی ارتفاعات دراک، سبزه پوشان و بمو نیز حضور موثر و به موقعی داشته است.

قانع تاکید کرد: در یک سال گذشته ۱۳ هزار بازدید از ساختمان‌های تجاری و مسکونی فرسوده در شیراز انجام شده است و تذکراتی هم به برخی از آن‌ها داده شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: باید به این تذکرات و اخطاریه‌های که از سوی آتش نشانی صادر شده، اهمیت داده شود تا از حادثه و حوادثی مانند ساختمان سینای اطهر و پلاسکو جلوگیری شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.