انفجار خودروی بمبگذاری شده در پایتخت سومالی

رسانه‌ها از انفجار خودروی بمبگذاری شده در یک منطقه ایست بازرسی در پایتخت سومالی خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شاهدان عینی اعلام کردند یک انفجار صبح امروز شنبه موگادیشو، پایتخت سومالی را لرزاند. بر اساس این گزارش، یک فرد انتحاری خودروی بمبگذاری شده خود را در یک منطقه ایست بازرسی در خارج از بندر موگادیشو منفجر کرد.

به نوشته رویترز، یک کارگر در این بندر که نخواست نامش به دلالیل امنیتی فاش شود، گفت: ما مشاهده کردیم مواد فلزی به اطراف ما در داخل بندر پرت شد و پس از آن صدای تیراندازی شنیدیم. او در ادامه اعلام کرد اطراف منطقه را نیرو‌های امنیتی احاطه کرده اند.

یکی از کاسبان این منطقه در این خصوص گفت: این انفجار زمین را لرزاند. یک پرستار در بیمارستانی در شهر موگادیشو به نام «حلیمه نور» نیز در این خصوص گفت: بیمارستان میزبان پنج مجروح در این انفجار بوده است.

همچنین شبکه تی آر تی ترکیه با اعلام این خبر گزارش داد پس از آنکه به گفته پلیس موگادیشو، یک خودروی بمبگذاری شده نزدیک یک ایست بازرسی منفجر شد، دود شدیدی منطقه را فرا گرفت.

طبق اعلام شبکه تی آر تی، این انفجار دو عدد از بزرگترین شهر‌های سومالی را لرزانده است؛ بطوری که بمبگذار نخست به همراه خودروی بمبگذاری شده خود را نزدیک بندری در موگادیشو منفجر کرد، همچنانکه یک مین کاشته شده در زمین در رستورانی در حومه منطقه «بیدوا» سبب شد چهار نفر جان خود را از دست بدهند.

علی عبدالله، از مقامات دولت محلی جنوب غربی سومالی در این خصوص گفت: این مین بوسیله کنترل از راه دور و در زمانی که افراد در حال صرف صبحانه بودند، منفجر شد.

کشور سومالی از سال ۱۹۹۱ و از زمانی که سران عشایر، «محمد سیاد بری» را سرنگون کردند، گرفتار جنگ و درگیری است. گروه تروریستی الشباب از سال ۲۰۰۸ تلاش دارد تا دولت مرکزی را در این کشور سرنگون کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار